آنچه در این مقاله می خوانید

تاثیر مصرف قهوه بر لاغری


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «تاثیر مصرف قهوه بر لاغری» میپردازد.

تاثیر مصرف قهوه بر لاغری موضوعی است که می تواند برای افرادی که قصد دارند با مصرف مواد خوراکی مختلف وزن خود را کاهش دهند، جالب باشد. آیا قهوه می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و به چربی سوزی کمک کند؟ این مطلبی است که ما سعی داریم در این مقاله به آن پرداخته و آن را بررسی نمائیم.

G
تاثیر مصرف قهوه بر لاغری

آنچه در این مقاله می خوانید

قهوه و مواد تشکیل دهنده آن

شاید بتوان قهوه را محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان دانست که بصورت مستقیم و غیر مستقیم و توسط افراد با سلیقه های مختلف استفاده می شود. این دانه پر طرفدار و البته پر خاصیت حاوی مواد تشکیل دهنده مختلفی در ساختار خود است که می تواند تاثیر مصرف قهوه بر لاغری را افزایش دهد.

ساختار قهوه

قطعاً قهوه نیز مانند سایر گیاهان، دانه ها و مواد خوراکی موجود در طبیعت از مواد و عناصر مختلفی تشکیل شده است که شناخت و وظیفه هر کدام از آنها می تواند به شناخت دقیق تر و در ک بهتر تاثیر مصرف قهوه بر لاغری موثر باشد. از جمله مهمترین عناصر تشکیل دهنده قهوه که بر روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کافئین: محرک اصلی قهوه و رایج ترین ماده روان گردان بدون ضرر موجود در برخی مواد خوراکی که در جهان وجود دارد.
  • تئوبرومین: محرک اصلی موجود در کاکائو که در مقادیر کمتری در قهوه نیز یافت می شود.
  • تئوفیلین: محرک دیگری که هم در کاکائو و هم در قهوه یافت می شود و از آن برای درمان آسم استفاده نیز استفاده می شود.
  • اسید کلروژنیک: یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال بیولوژیکی در قهوه است و می تواند به کاهش جذب کربوهیدرات کمک کند.
Rgd
تاثیر مصرف قهوه بر لاغری

تاثیر مصرف قهوه بر لاغری

قهوه حاوی مواد محرک است. همانطور که گفته شد کافئین ماده اصلی تشکیل دهنده قهوه و یک چربی سوز قوی است و به همین دلیل است که امروزه در اکثر مکمل‌های تجاری چربی سوز از این ماده استفاده می شود. قهوه همچنین یکی از معدود مواد شناخته شده برای کمک به حرکت چربی از بافت های چربی بدن و افزایش متابولیسم است. بسیاری از مواد فعال بیولوژیکی موجود در دانه های قهوه به نوشیدنی نهایی راه پیدا می کنند،

برای مثال کافئین سیستم عصبی را تحریک کرده و سیگنال‌های مستقیمی را به سلول‌های چربی می‌فرستد و به آنها دستور می دهد که چربی را تجزیه کنند. این کار از طریق افزایش سطح هورمون اپی نفرین در خون انجام می شود. اپی نفرین، همچنین به عنوان آدرنالین شناخته می شود که از طریق خون به بافت های چربی رسیده و به آنها سیگنال می دهد که چربی ها را تجزیه کرده و آنها را در خون آزاد نمایند.

قهوه همچنین می تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد. به سرعتی که کالری در زمان استراحت سوزانده می شود، نرخ متابولیک استراحت یا RMR می گویند. هر چه میزان متابولیسم بالاتر باشد، کاهش وزن آسان تر است. مطالعات نشان می دهد که مصرف قهوه می تواند RMR را 3 تا 11 درصد افزایش دهد. لازم به ذکر است که بیشتر مقدار افزایش متابولیسم ناشی از افزایش چربی سوزی است.

قهوه همچنین می تواند موجب کاهش اشتها در افراد شده و از این طریق نیز به کاهش وزن کمک نماید.

Rtert 1
تاثیر مصرف قهوه بر لاغری

در پایان

ما در این مقاله به بررسی موضوع تاثیر مصرف قهوه بر لاغری پرداختیم. طبق تحقیقات انجام شده قهوه و ساختار تشکیل دهنده آن می توانند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و به فرآیند چربی سوزی کمک کند؛ اما اینکه آیا قهوه یا کافئین می تواند در طولانی مدت به کاهش وزن افراد کمک کند قطعاً به خود شخص بستگی خواهد داشت.