آنچه در این مقاله می خوانید

حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن» میپردازد.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که با وجود رعایت یک یا حتی چندین روش لاغری نمی توانند به وزن ایده آل خود برسند. قطعاً بسیاری از این افراد اراده کافی برای رسیدن به هدف خود را دارند اما چرا نمی توانند به وزن دلخواه خود برسند؟

ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن پرداخته و برخی از مهمترین آنها را بیان نمائیم.

3 7
3 7

آنچه در این مقاله می خوانید

حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا افراد برای از دست دادن وزن اضافی خود دچار مشکل می شوند، اما اگر همین افراد حقایق را در مورد کاهش وزن بدانند، می توانند بر این موانع غلبه کرده و به اهداف خود برسند. لازم نیست بطور مرتب به این نکته اشاره شود که کاهش وزن و حفظ آن سخت است؛ اما درک اینکه چرا کاهش وزن بسیار دشوار است می‌تواند به افراد کمک کند تا از هر شکست کوچکی دست برنداشته و با رعایت اصول صحیح شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

بنابراین ما در این بخش به بررسی حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن خواهیم پرداخت:

بدن همیشه علیه فرد کار می کند

وقتی فرد سعی می کند وزن خود را کم کند، نه تنها با هوس های خود مبارزه می کند، بلکه با بدن خود نیز مبارزه می کند. متخصصین معتقدند فرآیند کاهش وزن هورمون لپتین که به مغز سیگنال سیر بودن می فرستد را کاهش و هورمون گرلین که موجب تحریک گرسنگی می شود را افزایش می دهد؛ این عدم تعادل هورمونی مدت‌ها پس از موفقیت در کاهش وزن نیز ادامه می‌یابد، بنابراین حفظ وزن برای فرد سخت‌تر می‌شود. به علاوه، اگر فرد بخواهد در زمان سریعی کالری زیادی را کاهش دهد، متابولیسم کندتر شده و کاهش وزن بشکل دلخواه صورت نمی پذیرد.  

هیچ راه سریعی وجود ندارد

شاید افرا آرزو کنند که برای حضور در مهمانی یا قرار کاری که قرار است ماه آینده به آن بروند، بطور سریع 10 کیلو وزن کم کنند، اما حقیقت این است که هیچ قرص جادویی یا درمان معجزه‌ گری وجود ندارد که بتواند آن را محقق کند. مارک پتوس، MD، مدیر آموزش پزشکی و سلامتی در پیتسفیلد، ماساچوست، می گوید: وقتی می خواهید وزن کم کنید، صبور بودن سخت است. اما سعی کنید وسوسه مصرف کالری های بالا را کنترل کنید.

از آنجایی که رژیم‌های سخت و سریع می‌توانند متابولیسم بدن را مختل کنند، بنابراین می‌توانند در طولانی مدت به تلاش‌های کاهش وزن فرد آسیب بزنند.

1 2

ورزش نمی تواند همه مشکل را حل کند

بله، ورزش می تواند به کنترل وزن کمک کند اما کاهش وزن تنها با ورزش تقریباً امری غیرممکن است. ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب می تواند در کنار تغذیه صحیح و رژیم مناسب، موثر واقع شده و به سلامت عضلات و بافت های بدن کمک نماید.

مکمل های رژیمی موثر نیستند

مصرف مکمل های رژیمی نیز جزء حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن می باشند. آن قرص‌های کوچکی که ادعا می‌کنند متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند، وسوسه‌انگیز هستند، اما شواهد کمی مبنی بر اثربخشی آن‌ها وجود دارد. در مطالعه ای صورت گرفته توسط محققان مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون بر روی هزاران فردی که دارای رژیم لاغری بودند نشان داده شد که رژیم های غذایی مایع، رژیم های غذایی معمولی، و قرص های لاغری بدون نسخه بر کاهش وزن تاثیری ندارند و فقط موجب دلسردی و تضییع مالی افراد می شوند.

یک نوع رژیم غذایی برای همه مناسب نیست

بدن هر کس منحصر به فرد است، بنابراین رژیم غذایی که برای دوست، همکار، مادر یا خواهر شخصی مفید است الزاماً نمی تواند برای خود فرد نیز مفید باشد. هنگام انتخاب رژیم مناسب برای هر فرد باید موارد مختلفی همچون روش کاهش وزن، سلامتی و سابقه خانوادگی، متابولیسم، سطح فعالیت، سن، جنسیت، و علایق و موارد مختلف دیگر بررسی شوند.

اخر

در پایان

ما در این مقاله به بررسی حقایقی تلخ اما مفید در مورد کاهش وزن پرداختیم. افرادی که سعی دارند به بهترین و سالم ترین شکل وزن خود را کاهش دهند ابتدا باید با واقعیت های کاهش وزن و لاغری روبرو شوند تا بتوانند به درستی قدم برداشته و در طول مسیر نا امید نشوند.