آنچه در این مقاله می خوانید

ال کارنیتین چیست ؟


ال کارنیتین چیست

شاید برای خیلی ها سوال باشد که ال کارنیتین چیست ؟

ال کارنیتین یک مشتق آمینو اسیدی می باشد که معمولا به صورت مکمل مصرف می شود.

مکمل های حاوی این ترکیب برای کمک به کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرند اما ممکن است بر روی عملکرد مغز نیز اثرات مثبتی داشته باشند.

نقش ال کارنتین در بدن: بدن می تواند به وسیله اسید آمینه ی لیزین و متیونین ال کارنیتین تولید کند. این ترکیب با انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری سلول ها نقش مهمی در تولید انرژی بازی می کند. همین امر باعث می شود مصرف ال کارنیتین به عنوان یک مکمل چربی سوز طرفداران بسیاری داشته باشد.

0028063_0
ال کارنیتین

ال کارنیتین چیست ؟

انواع ال کارنتین: کارنیتین انوع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شوند:

  1. دی کارنیتین: فرم غیرفعال کارنیتین می باشد و مصرف آن به دلیل جلوگیری از جذب انواع دیگر کارنیتین باعث ایجاد کمبود در بدن می شود.
  2. استیل ال کارنیتین: این فرم موثرترین فرم کارنیتین در مغز می باشد. مطالعات نشان می دهند ممکن است این فرم ال کارنیتین در افراد دچار بیماری عصبی دژنراتیو مفید واقع شود.
  3. پروپیل ال کارنیتین: این فرم معمولا برای مشکلات مربوط به سیستم گردش خون مانند فشارخون بالا و بیماری عروق محیطی مفید واقع می شود. مکانیسم احتمالی اثر آن تحریک تولید نیتریک اکسید است که می تواند باعث بهبود جریان خون شود.
  4. ال کارنیتین ال تارتارات: این فرم به دلیل سرعت جذب بالا بیشترین مصرف را در مکمل های ورزشی دارد و می تواند درد عضلانی را بهبود ببخشد و باعث ریکاوری بیشتر شود.