آنچه در این مقاله می خوانید

7 تمرین با تردمیل برای تناسب‌اندام


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «7 تمرین با تردمیل برای تناسب‌اندام» میپردازد.

برای سوزاندن کالری و رسیدن به تناسب‌اندام می‌توانید چند تمرین با تردمیل را انجام دهید. این تمرینات بسیار فوق‌العاده هستند و در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شوند. بهتر است برای آگاهی بهتر از تمرینات با مربی خود مشورت کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید

 تمرین با تردمیل

گاهی اوقات ممکن است که دویدن روی تردمیل برای شما خسته‌کننده باشد. در نتیجه شما می‌توانید تمرینات مختلف دیگری را روی تردمیل انجام دهید. علاوه بر این به‌وسیله تمرین با تردمیل هم سلامت بدن خود را بهبود می‌بخشید و هم به وزن ایده‌آل خود می‌رسید.

تمرین با تردمیل به‌منظور رسیدن به تناسب اندام وتمرکز بر سلامتی بدن
تمرین با تردمیل به‌منظور رسیدن به تناسب اندام وتمرکز بر سلامتی بدن

تمرین تناوبی و سرعتی

 با انجام این تمرین به‌هیچ‌عنوان متوجه گذر زمان نمی‌شوید. همچنین بعد از آن نیز خیس عرق خواهید بود. برای شروع بهتر است که با سرعت آرام به مدت یک دقیقه روی تردمیل راه بروید. سپس قدم‌های خود را تندتر کنید و به مدت 5 دقیقه آن را ادامه دهید. این ورزش ضربان قلب شما را بالا می‌برد و شما را برای انجام تمرین‌های سخت‌تر نیز آماده می‌کند.

تمرین 30 دقیقه‌ای

برای این که بتوانید در مدت‌زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود برسید، می‌توانید این تمرین را انجام دهید. همچنین تمرین 30 دقیقه‌ای برای مبتدیان نیز گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. برای شروع باید بدن خود را به مدت 5 دقیقه گرم کنید. سپس در 30 ثانیه اول راه بروید و در 30 ثانیه دوم بدوید. فراموش نکنید که به مدت 10 دقیقه همین روند را ادامه دهید.

تمرین تردمیل برای سوزاندن کالری

در این تمرین با راه‌رفتن و دویدن روی تردمیل می‌توانید کالری‌های اضافه بدن خود را بسوزانید. ابتدا بدن خود را به مدت 3 دقیقه گرم کنید. سپس زمان خود را از 30 ثانیه تا 4 دقیقه تغییر دهید. در این بازه زمانی بر راه‌رفتن و دویدن تمرکز کنید. در واقع شما باید هر بار زمان دویدن و راه‌رفتن خود را کم یا زیاد کنید.

تمرین با تردمیل موثرترین راه برای سوزاندن کالری‌های اضافی بدن
تمرین با تردمیل موثرترین راه برای سوزاندن کالری‌های اضافی بدن

راه‌رفتن برعکس روی تردمیل

درصورتی‌که می‌خواهید عضلات لگن و ران خود را تقویت کنید، می‌توانید برعکس روی تردمیل پیاده‌روی کنید. در واقع با دنبال‌کردن این حرکت هم استقامت عضلات خود را بالا می‌برید و هم تمرین متفاوتی را انجام می‌دهید. برای انجام این تمرین با تردمیل باید سرعت و شیب خود را در بازه‌های زمانی مختلف افزایش دهید که بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

تمرین 60 دقیقه‌ای

ممکن است که شما زمان طولانی‌تری برای تمرین با تردمیل داشته باشید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌شود که تمرین 60 دقیقه‌ای را انجام دهید. این تمرین برای افزایش استقامت قلب و عروق قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمرین 20 دقیقه‌ای

درصورتی‌که زمان کمی برای انجام تمرین‌های مختلف را دارید، می‌توانید تمرین 20 دقیقه‌ای را انجام دهید. برای شروع باید شما به‌تدریج سرعت تردمیل را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید به نتیجه بهتری برسید، این تمرین را با حرکات مقاومتی مانند اسکوات ترکیب کنید. همچنین استفاده از وسایل ورزشی مختلف مانند کش نیز بسیار مناسب محسوب می‌شود.

تمرین با تردمیل و ترکیب آن با حرکات مقاومتی و استفاده از وسایل ورزشی گوناگون
تمرین با تردمیل و ترکیب آن با حرکات مقاومتی و استفاده از وسایل ورزشی گوناگون

تمرین با تردمیل با استفاده از شیب

احتمالاً بعد از مدتی راه‌رفتن و دویدن روی تردمیل برای شما خسته‌کننده باشد. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شود که حرکات هیجان‌انگیزتری را انجام دهید. به همین منظور می‌توانید شیب‌های مختلف را به تمرینات خود اضافه کنید. در واقع نه‌تنها شما عضلات خود را تقویت می‌کنید، بلکه چربی‌های اضافه بدن خود را نیز می‌سوزانید.

شما می‌توانید با استفاده از تردمیل تمرینات مختلفی را انجام دهید. در واقع تمرین با تردمیل باعث سوزاندن کالری‌های اضافه می‌شود. علاوه بر این عضلات و سلامت بدن شما نیز تقویت خواهند شد.