آنچه در این مقاله می خوانید

دمنوش لاغری


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «دمنوش لاغری» میپردازد.

دمنوش‌هایی که برای افزایش چربی‌سوزی و کاهش وزن مفیدند به عنوان دمنوش لاغری معروف شده‌اند.

لاغري و چربی سوزی یکی از دغدغه های مهم این روزها است. از آنجا که استفاده از گیاهان طبیعی برای کمک به چربی سوزی بدن بسیار ایمن تر از قرص های لاغری و دیگر مکمل ها می باشد.

مهم ترین عامل در کاهش وزن و چربی سوزی یک رژیم غذایی سالم و کم چربی همراه با ورزش روزانه می باشد و استفاده از دمنوش های تنها برای سرعت بخشیدن به این روند می باشد.

دمنوش لاغری 2
دمنوش لاغری 2

آسیابادی در ادامه گیاهانی که باعث بالا رفتن سوخت و ساز، چربی سوزی و جلوگیری از پر خوری میشوند را به شما معرفی می‌کند و طرز تهیه چندین دمنوش را که میتوانید در منزل تهیه به شما آموزش می‌دهد.

آنچه در این مقاله می خوانید

انواع دمنوش‌های لاغری

دمنوش لاغری با زنجبیل

یکی از بهترین دمنوش لاغری خانگی، زنجبیل است. زنجبیل یک گیاه فوق العاده با مزایای بسیار است.

زنجبیل طبع گرم دارد و باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن می‌شود. یکی از خواص بسیار عالی زنجبیل این است که به عمل هضم غذا کمک می‌کند و حرکات منظم معده و روده را تسهیل می‌کند. زنجبیل جلوی اشتهای شما را می‌گیرد زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل بخورید تا جلوی اشتهای کاذب شما را بگیرد.

دمنوش لاغری 5
دمنوش لاغری 5

طرز تهیه دمنوش لاغری با زنجبیل

راحت‌ترین راه حل آینه که زنجبیل تازه را به مکعب‌های کوچک خرد کرده و خشک کنید و آن را به غذاها و چای و یا دمنوش خود اضافه کنید. البته زنجبیل تازه هم با چای بی نظیر میشه. همچنین می تونید زنجبیل+عسل+ لیمو رو با آب گرم میل کنید.

دمنوش لاغری با گل محمدی

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، چای گل محمدی یکی از بهترین‌هاست که به رژیم غذایی روزانه اضافه می‌شود. این تنها خاصیت این چای نیست. همچنین این چای به بهبود سلامت پوست و مو با توجه به آنتی اکسیدان موجود در آن کمک می‌کند و نیز برای هضم غذا بسار مفید است. این چای به کاهش استرس و تقویت حالت روحی کمک می‌کند، زیرا عطر گل محمدی بر روی ذهن ما تأثیر می‌گذارد.  

دمنوش لاغری 6
دمنوش لاغری 6

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

گلبرگ‌های گل محمدی را تمیز کنید و پایه سفید را جدا کنید. گلبرگ‌های گل محمدی را با آب تمیز بشویید و خشک کنید. کتری رو از به اندازه کافی آب بریزید. اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. گلبرگ‌ها را اضافه کنید، بگذارید به مدت ۳ دقیقه بجوشد، ۵ دقیقه کنار بگذارید تا گلبرگ تیره شود. مخلوط را به فنجان اضافه کنید. می تونید این چای خوشمزه رو با عسل یا هر ادویه‌ای که دوست دارید، ترکیب کنید و میل کنید.

دمنوش لاغری با بابوبه

خواب نامنظم سبب افزایش وزن در افراد می‌شود. استرس و اضطراب می تونه باعث بی خوابی بشه. این دمنوش آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده دارد و از همه مهمتر آرام بخش قوی محسوب می‌شود. همچنین بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از را غذا کاهش می‌دهد که خود در کنترل اشتها بسیار مؤثر است. اگر دمنوش بابونه رو به عنوان دمنوش لاغری خانگی درکنار یک رژیم منطقی و ورزش داشته باشید، در تناسب اندام بسیار مؤثر است.

دمنوش لاغری
دمنوش لاغری

طرز تهیه دمنوش بابونه

بابونه خشک شده را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوشیده بریزید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود. یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید.

دمنوش لاغری با هل

هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می‌دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می‌کند.

استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم، یکی از بهترین چربی سوزهاست. یکی از بهترین راه‌های استفاده از خواص هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه‌تان می‌باشد. همچنین می‌توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

دمنوش لاغری 4
دمنوش لاغری 4

طرز تهیه دمنوش هل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش فوق العاده نه تنها برای چربی سوزی، بلکه برای سم زدایی بدن نیز بسیار مفید است.  

مهمترین نکته در مورد دمنوش‌ها این است که هیچ کدام از دمنوش‌ها معجزه نمی‌کنند و صرف این که یک محصول گیاهی است به این معنی نیست که هیچ عوارض جانبی ندارد. بنابراین استفاده از دمنوش‌های ترکیبی بدون آگاهی و تحقیق توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است برخی از دمنوش‌ها باهم تداخل داشته باشند.

بنابراین سطح انتظارتان از یک دمنوش در حد یک نوشیدنی سالم باشد نه یک معجزه‌ی لاغری!

دمنوش لاغری 3
دمنوش لاغری 3