آنچه در این مقاله می خوانید

رژیم شوک و ادعای کاهش وزن


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «رژیم شوک و ادعای کاهش وزن» میپردازد.

برخی از رژیم های لاغری تاثیر موقت دارند و بعضی ها هم برای زمان کوتاهی ساخته شده اند.
یکی از رژیم های معروف در این زمینه رژیم شوک است. هدف رژیم شوک این است که به بدن شوکی وارد می کند تا بتوانید فعالانه کالری بسوزانید و چربی ها را آب کنید.
رژیم شوک که رژیم 13 روزه نیز نامیده میشود. از طریق افزایش متابولیسم به کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر کمک میکند در حقیقت این رژیم رژیمی است  که باعث کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه میشود.

رژیم شوک 1
رژیم شوک 1

آنچه در این مقاله می خوانید

رژیم شوک لاغری برای کم کردن وزن ممنوع

یکی از سخت ترین رژیم های حال حاضر، رژیم شوک برای لاغری است که در عرض مدت کوتاهی وزن زیادی به واسطه آن کم خواهد شد. بعد از گرفتن این رژیم تاثیرات متابولیکی رعایت آن، نباید فراموش کرد که رژیم لاغری شوک را هر دوسال یک بار باید انجام داد. چرا که این برنامه غذایی سبب ضعیف شدن بدن می گردد.

عوارض جانبی رژیم شوک لاغری

کمبود آب بدن

یکی از دلیل کاهش وزن زیادتان در روزهای اول، کم شدن آب بدن است. در این رژیم ممکن است که علائم کم آبی را بدن تان مشاهده کنید. برخی از این علائم می تواند سردرد، خستگی یا سرگیجه باشد.

سطح قند خون

از آنجا که در حین رژیم غذایی به اندازه کافی عناصر مغذی کافی برای تأمین مواد مورد نیاز بدن خود دریافت نخواهید کرد، میزان انسولین و قند خون پایین می آید و نهایتا ممکن است که سطح قند خون به شدت افت کند که برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک است.

رژیم شوک 3
رژیم شوک 3

تحلیل رفتن عضلات

شما در طول رژیم غذایی خود نه تنها چربی از دست می دهید بلکه عضله می سوزانید. بدن شما شروع به تجزیه پروتئین ها می کند، پروتئین هایی که نه فقط برای عضلات بلکه برای جبران انرژی بدن نیز مفید هستند.

ابتلا به اضطراب و استرس

هنگامی که رژیم می گیرید ، مغز شما مواد مغذی کافی را دریافت نمی کند. همین دلیل باعث می شود مبتلا به استرس و درنهایت افسردگی شوید.

قوانین رژیم شوک

  • یکی از فواید آن این است که نیازی به تهیه یا خرید مقدار زیادی غذا ندارید.
  • نباید بیش از سه چهار روز انجام بشود.
  • قطعاً از مصرف فست فودها، نوشیدنی های اسیدی و شیرینی شکلاتی و غیره دوری کنید.
    این رژیم برای شوک به بدن شما از طریق تغییر متابولیسم طراحی شده.
  • تقریباً 1200 کالری در روز مصرف میکنید.
  • در طول رژیم غذایی مقدار زیادی آب بنوشید.
  • توصیه میشود در طول رژیم حداقل 2 لیتر آب در روز مصرف کنید.
  • تاکید بر اینه که آن رژیم یک برنامه رژیم غذابرای موارد اضطراریه.
  • در طی دو هفته حدود 15 کیلوگرم از دست می دهید که به نظر میرسد زمان کمی برای این کاهش وزن باشد.
رژیم شوک 5
رژیم شوک 5

نکات قابل تامل

با این نوع شوک دادن بدن وارد فاز دفاعی و فاز قحطی می شود. یکی از ادعاهای رژيم شوک برای چاق ها این است که در مدت دو هفته یعنی ۱۵ روزن حدود ۱۵ کیلو کم می کنند. این رژيم شوک در طولانی مدت توصیه نمی شود.

اما این برنامه غذایی شوک برای کسانی که قصد کاهش وزن سریع با رژيم شوک دارند برای موارد خاص مثل جشن عروسی، فارغ التحصیلی و یا موارد خاص ورزشی بیشتر استفاده می شود.

این رژيم مورد تایید آسیابادی نمی باشد زیرا کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه چندان سالم نیست. به طور خلاصه، این رژیم برای شرایط اضطراری است و خاص است.