آنچه در این مقاله می خوانید

مزایای کاهش وزن با تردمیل چیست؟


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «مزایای کاهش وزن با تردمیل چیست؟» میپردازد.

کاهش وزن با تردمیل مفید است، به خصوص اگر در آب و هوای بد قرار داشته باشید و دلتان نخواهد از خانه بیرون بروید. تردمیل وسیله محبوب برای ورزش‌های هوازی است. اغلب آنها را در سالن‌های بدنسازی خواهید یافت و بسیاری از مردم طی پاندمی کرونا روی تردمیل‌های خانگی سرمایه گذاری کرده‌اند. اما آیا تردمیل برای کاهش وزن مفید است؟

اگر قبلاً از تردمیل خرید کرده اید، می‌دانید که این دستگاه تمرینی می‌تواند در رسیدن به مهم‌ترین گام‌های روزانه خود به 10000 قدم کمک کند. همچنین می‌تواند دستگاه ورزشی عالی باشد که به دویدن داخل سالن کمک می‌کند. دویدن می‌تواند چربی‌ها را بسوزاند، اما راه‌هایی وجود دارد که در مورد تناسب اندام و کاهش وزن از تردمیل بیشترین استفاده را ببرید.

آنچه در این مقاله می خوانید

جذاب مانند کاهش وزن با تردمیل

برای کمک در تعیین اینکه آیا تمرین تردمیل برای کاهش وزن مفید است یا خیر، نحوه رفتار بدن هنگام استفاده از آن را بررسی کرده ایم. موارد بیان شده همگی از نکات مثبت خواهد بود.

تردمیل و کاهش وزن

هر نوع ورزش متوسط ​​تا شدید از جمله دویدن یا راه رفتن روی تردمیل می‌تواند مزایای وسیع و متنوعی برای سلامتی داشته باشد. ورزش علاوه بر کمک به افزایش سلامت روان، کاهش فشار خون و کاهش خطر مرگ تا  30، درصد، در کنار عوامل دیگر مانند رژیم غذایی خوب می‌تواند به کاهش وزنتان نیز کمک کند.

کاهش وزن با تردمیل و جذابیت‌های آن
کاهش وزن با تردمیل و جذابیت‌های آن

اما هر تمرین یکسان نیست. دویدن روی تردمیل از دویدن روی زمین تقلید می‌کند، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد.

دویدن در خارج دونده‌ها را در معرض زمین‌های ناهموار، شیب‌های متفاوت و مقاومت در برابر باد قرار می‌دهد. همه اینها مستلزم صرف انرژی بیشتر است. با این حال، مطالعه ای که انجام شده است نشان می‌دهد که دوندگان می‌توانند این هزینه پر انرژی را با ضربه زدن به تردمیل خود به میزان 1 درصد جبران کنند.

فردی که 180 پوند وزن دارد می‌تواند تا 17 کالری در دقیقه با دویدن بسوزاند، در حالی که فردی که 140 پوند وزن دارد می‌تواند 13.2 کالری را با دویدن کاهش دهد. استفاده از تردمیل یک قطعه نسبتاً آسان از تجهیزات ورزشی است.

کاهش وزن با تردمیل
کاهش وزن با تردمیل

سایر مزایا

همه جنبه‌های تمرین را می‌توان توسط کاربر کنترل کرد که برخی از این موارد به شرح زیر خواهد بود.

  • سطح تردمیل دارای میزان قابل پیش بینی است که تغییر آن بسیار ساده‌تر از پیاده روها، حاشیه‌ها یا مسیرهای پیاده روی است و خطر لغزش کاهش می‌یابد.
  • سرعت مورد بسیار مهمی خواهد بود که به راحتی می‌توانید نسبت به آن به راحتی عکس العمل نشان دهید. دیگر به فکر محدودیت‌های وجود افراد مختلف در طول مسیر نخواهید بود و به راحتی می‌توانید هر میزان که دوست دارید، شتاب بگیرید.
  • مصرف انرژی در سبک ورزش لاغری بسیار مهم خواهد بود که باعث می‌شود کنترل دقیقی روی خودتان داشته باشید.
  • به طور کلی، کاربران می‌توانند برنامه‌های سفارشی را متناسب با زمان تمرین خود طراحی کنند
  • چندین کاربر می‌توانند از تجهیزات یکسان بدون تنظیم ساختار استفاده کنند
  • برخی از تردمیل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی مانند شمارنده گام و مانیتور ضربان قلب هستند تا پیشرفت تناسب اندام قابل ردیابی باشد
  • دویدن روی تردمیل به طور کلی کالری را سریع‌تر از سایر انواع ورزش‌های خانگی مانند دوچرخه سواری می‌سوزاند.
کاهش وزن با تردمیل 1
کاهش وزن با تردمیل 1

سخن آخر

کاهش وزن با تردمیل، تنها سوزاندن چربی نیست. بلکه مزایای جانبی که در کنار ورزش نصیبتان می‌شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در نحوه عملکردتان داشته باشد و به سمت موفقیت شما را سوق دهد.

همواره ورزش تنها پاسخ گو نیست و برای پیروزی نیازمند برنامه جامع هستید. این برنامه باید بر اساس توانایی‌ها و اطلاعات اولیه بدنتان به وجود آمده باشد.