آنچه در این مقاله می خوانید

5 تمرین trx در خانه


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «چند تمرین trx برای انجام دادن در خانه» میپردازد.

تمرین trx که ماهیتی کاملاً بر اساس وزن بدن دارد، باعث خواهد شد که به راحتی بتوانید نسبت به شرایط مختلف، از حرکات گوناگونی بهره ببرید. در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانید

تمرین trx در خانه به سادگی آب خوردن

پرس سینه TRX

هدف اصلی بازوها و سینه خواهد بود که برای افراد مبتدی بسیار مفید است.

نحوه انجام آن بدین صورت است که برای انجام پرس معمولی سینه، دراز کشیدن را فراموش کنید. تا حد امکان کش را کشیده و پاها را به عرض شانه باز کنید. دستگیره‌ها را با دست بگیرید و بازوها را در ارتفاع شانه در جلوی خود باز کنید. به جلو خم شوید تا بدنتان کمی زاویه داشته باشد.

آرنج‌ها و سینه پایین را بین دست‌ها خم کنید. هنگامی که خود را به حالت اولیه باز می‌گردانید، سینه و بازوها را درگیر می‌کنید.

TRX وارونه

در این تمرین دو سر بازو و عضلات خلفی درگیر خواهد شد. برای انجامش مستقیماً زیر TRX دراز بکشید. زانوها را خم کرده و پاها را روی زمین بگذارید. برای گرفتن دسته‌ها، کف دست‌ها روبه‌روی یکدیگر، بازوها را کاملاً باز کنید، در حالی که بدن خود را چند سانتی متر از زمین بلند می‌کنید.

آرنج‌ها را در کنار خود نگه دارید، آرنج‌ها را خم کنید که تنه را به سمت دسته‌ها بکشید تا بدنتان از شانه‌ها تا زانوها یک خط مستقیم ایجاد کند.

تمرین تی‌آرایکس
چند تمرین trx برای انجام دادن در خانه

با بالا و پایین آوردن نیم تنه، به آرامی و با کنترل، دو سر بازو را به کار می‌اندازید. همچنین می‌توانید این تمرین را به حالت پاهای صاف، پاشنه‌های چسبیده به زمین و بدن به صورت مورب انجام دهید.

پرس سه سر زانو به زانو

هدف از این نوع تمرین که برای افراد تازه کار خواهد بود، سه سر بازویی است.

برای انجام این حرکت. رو به کش زانو بزنید و دسته‌ها را به سمت پایین بگیرید. بازوها را مستقیم در مقابل خود بکشید و به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید.

آرنج‌ها را خم کنید که قسمت بالای بدن خود را به سمت زمین پایین بیاورید. در زمانی که دستانتان با خط گوشتان مطابقت داشته باشد، این زمانی است که احساس می‌کنید، سوزش سه سر بازو احساس می‌شود. به موقعیت شروع بازگردید.

حرکت پایین

این تمرین برای پشت، شکم، شانه‌ها و دوسر است. برای شروع دسته‌ها را با کف دست‌ها رو به روی هم بگیرید. تمام راه را به سمت عقب تکیه دهید تا وزن روی پاشنه پا قرار بگیرد، بازوها در جلویتان کشیده شوند و بدن مورب شود. هنگام خم شدن آرنج‌ها و بالا آوردن تنه برای برخورد با دست، دو سر شانه را به هم فشرده کرده و محکم نگه دارید.

تک بازو

این تمرین برای کسانی که به دنبال تقویت عضلات پشت، شکم، شانه‌ها و دوسر هستند، بسیار مفید خواهد بود. این موضوع شاید کمی سخت باشد، اما بسیار مفید خواهد بود.

در مورد نحوه اجرای آن باید بیان کرد که خود را پشت سر هم با یک دست در هر زمان بدون از دست دادن فرم خود به چالش بکشید و آماده احساس سوختگی شوید. کش را گرفته و سعی کنید خود را با تک دست از حالت مورب به حالت عمودی برسانید.

تمرین تی‌آرایکس 2
چند تمرین trx برای انجام دادن در خانه

سخن آخر

تمرین trx می‌تواند در حد بسیار زیادی به پیشرفتتان کمک کند. برای اینکه بتوانید به خوبی بدن خود را فرم دهید، ابتدا باید شناخت خوبی از بدنتان داشته باشید. در مرحله بعدی، باید نسبت به استمرار در تمرین تلاش داشته باشید. این کار باعث خواهد شد که به فرم ایده آل دست پیدا کنید.