آنچه در این مقاله می خوانید

كوچک کردن شکم با درازنشست


آسیابادی در این مقاله به موضوع “كوچک کردن شکم با درازنشست” می‌پردازد.

حقيقت این است که انجام تعداد زیادی دراز نشست، چربی شکم را از بین نمی‌برد. در واقع بهتر است بدانید که این تفکر که فقط با انجام ورزش خاصی، می‌توانید چربی هایی را که در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید، یک افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات شده است.

پاسخ کوتاه به این سوال که آیا تمرین صحیح دراز و نشست واقعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید و به عضلات شکم شش‌تکه دست یابید؟ نه هست. شما برای کوچک کردن شکم خود به یک رژیم غذایی معقول و مناسب، ورزش های قلبی عروقی و نرمش های استقامتی نیاز دارید.

دراز نشست به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، اما به این معنا نیست که رهایش کنید. عضلات شکمی شما، از هر بخش بدن‌تان حمایت می‌کنند، مانند ستون فقرات.

درازنشست 4
درازنشست 4

آنچه در این مقاله می خوانید

دراز نشست عمودی صحیح

  1. روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد.
  2. دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید.
  3. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید.
  4. در این حرکت باید پاها را تا آن جا که می توانید بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.
  5. به جای این که به طور همزمان دست هـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.
درازنشست 3
درازنشست 3

آیا درازنشست باعث لاغری شکم می شود؟

دراز نشست یک تمرین اساسی، پایه ای و کلاسیک است که برای میان تنه است و مرکز بدن را تقویت می‌کند. هرچند تمام عضلات میان تنه و بالا تنه نیز درگیر می شود و بدن شروع به کالری سوزی می کند.
می دانیم خلاص شدن از شر چربی های شکم تنها با انجام یکی دو تمرین خاص امکانپذیر نیست و نیاز به سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب دارد. هرچند صرف انجام این تمرین باعث لاغر شدن شکم و آب شدن چربی های این ناحیه نمی شود اما عضلات شکمی شما علاوه بر تاثیر مهم در زیبایی نقش حمایتی از ستون فقرات دارد.

درازنشست 2
درازنشست 2

تاثیر درازنشست بر لاغری

کاهش چربی موجود در قسمت میانی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کند که این جدا از مزایای ظاهری و حس خوب حاصل از تناسب اندام است.
بیشتر چربی بدن برای اکثر افراد به ویژه آقایان میان سال در ناحیه شکم جمع شده است و این می تواند انجام این تمرین را دشوار کند.
البته افرادی که به سختی این حرکت را می زنند می توانند از وسایل کمکی مانند صندلی دراز نشست استفاده کنند. خلاص شدن از شر چربی شکم غیرممکن نیست، اما باید صبور باشید.

درازنشست 5
درازنشست 5

ورزش های کوچک کردن شکم

در واقع ورزش های شکمی‌ تنها عضلات دیواره شکم را استوار و محکم می‌کنند و با شکل گیری و استوار شدن عضلات شکم، ظاهر شکم بهتر می‌شود.بهترین روش های برای سوختن چربی ها در ناحیه شکم:

  • انواع شنا
  • راه رفتن در آب
  • پیاده روی تند (نه به حالت دویدن) ؛ که به مدت نیم ساعت صبح و نیم ساعت عصر انجام میگيرد.

فواید درازنشست

  • بالا بردن متابولیسم
  • تقویت عضلات شکم 
  • تحریک سیستم گوارش
  • بهبود تعادل و هماهنگی
  • بهبود عملکرد در فعالیت‌های روزمره
  • بالابردن اعتماد به نفس
  • مفید برای سلامتی ستون فقرات
  • فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند.

عضلات شکم شما اساسا کل بدن‌تان را نگه می‌دارند، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه‌تان را تمرین دهید که انجام دراز و نشست ورزشی مناسب برای عضلات میان تنه است. اما اگر هدف‌تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است.

درازنشست 6
درازنشست 6