آنچه در این مقاله می خوانید

آیا کراس فیت ورزش پرخطری است؟


آیا کراسفت ورزش پرخطری است؟

برای این موضوع که بفهمیم آیا کراسفت ورزش پرخطری است؟ یا نه شمارا به خواندن متن زیر دعوت میکنم.

بسیاری از ورزشکاران بر این باورند که کراسفیت در مقایسه با سایر رشته های ورزشی از خطر بالایی برخوردار است که ممکن است موجب آسیب دیدگی شود. با این حال هر ورزشی اگر در بالاترین سطح خود برگزار شود ریسک فاکتورهای آسیب خاص خود را خواهد داشت.طبق تحقیقات انجام شده قوی ترین مردان و زنه برداری در سطح المپیک نرخ آسیب بالایی نسبت به کراسفیت دارند اما این بدین معنا نیست که کراس فیت ورزشی بی خطر است. عدم رعایت اصول تمرین و استفاده نکردن از راهنمایی های یک مربی با دانش می تواند باعث آسیب دیدگی در هر ورزشی شود.

«آمادگی بدنی نه تنها برای هدف شناخته شده بلکه برای هدفی نامشخص» شعار کراس فیت است. کراس فیت یکی از برنامه‌های آمادگی جسمانی و قدرتی است که تعداد طرفداران آن به سرعت رو به افزایش است.

این یک برنامه سنتی و خاص مانند وزنه برداری جداگانه برای یک عضله خاص یا ایروبیک نیست. گرگ گلاسمن، بنیانگذار کراس فیت و ژیمناست سابق، می‌گوید: «تخصص ما تخصص دادن نیست.» کراس فیت یک تمرین بسیار سخت است نه سبک، مخصوصا اگر در حال حاضر فعالیتی ندارید.

آیا کراس فیت ورزش پرخطری است؟

کراس فیت چیست؟

کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین‌های استقامتی است. کراس فیت با انجام این تمرین ها، اجزای اصلی تناسب اندام را هدف قرار می‌دهد. تناسب ریوی و قلبی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت. آموزش روش کراس فیت به ۳ تا ۵ روز کار د هفته نیاز دارد. ورزش‌ها شدید و کوتاه هستند و ۵ تا ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشند.

ورزش کراف فیت
ورزش کراف فیت

ورزش‌های کراس فیت از انواع ورزش‌های انفجاری هستند که به شکل مداری انجام می‌شود و استراحت بین آن‌ها بسیار کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سرتاسر بدن است که شامل فشاردادن، کشیدن، دویدن، پاروزدن و چمباتمه زدن زیر وزنه است.

– بلندکردن یک میله وزنه از زمینه، آوردن آن به سمت بالا و جلوی شانه‌ها در عملی سریع و قدرتی.

– تمرین به کمک وزن بدن که با وضعیت ایستاده آغاز می‌شود، سپس شخص به سرعت روی زمین می‌افتد، بلند می‌شود و سپس در وضعیت چمباتمه قرار می‌گیرد و به سمت بالا پرش انفجاری انجام می‌دهد.