آنچه در این مقاله می خوانید

راهنمای خرید دمبل که به آن نیاز دارید


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «راهنمای خرید دمبل که به آن نیاز دارید» میپردازد.

برای اینکه بتوانید خرید دمبل مطلوبی را داشته باشید، باید بتوانید تشخیصی درست از موارد مختلف مورد نیاز را داشته باشید. گاهی انتخاب درست بسیار سخت خواهد بود. در ادامه برخی از نکات را که باید توجه کنید، بیان خواهیم کرد

آنچه در این مقاله می خوانید

خرید دمبل ثابت یا متغیر

اگر تا به حال به باشگاه ورزشی پا گذاشته اید، دمبل‌های ثابت (DB) را مشاهده کردید. دسته و وزن با هم جفت می‌شوند و راهی برای تغییر وزن وجود ندارد. اگر می‌خواهید از وزن متفاوتی استفاده کنید، باید مجموعه دیگری از دمبل‌ها را بردارید.

خرید دمبل ثابت یا متغیر
خرید دمبل ثابت یا متغیر

این موارد ساده و موثر هستند و ساختار ثابتی را نیز بسیار محکم دارند. ممکن است بارها روی زمین بیندازید و اتفاق چندانی نخواهد افتاد. این باعث می‌شود برای استفاده‌های سنگین در محیط‌های مختلف مناسب باشد.

گروه بعدی قابل تنظیم هستند. همانطور که از نامشان مشخص است، وزن قابل تنظیم هستند. می‌توانید وزنه‌ها را در محدوده خاص بدون گرفتن جفت دمبل دیگری تغییر دهید. این بدان معناست که نیازی به 15 جفت در باشگاه خانگی خود ندارید. این صرفه جویی فوق العاده در فضا است که برای برخی از سالن‌های بدنسازی کوچک‌تر ضروری است.

محدوده وزنه دمبل

خوب، واضح است که باید به وزن دمبل توجه کنید. این تمام نکته است. آنچه باید به آن توجه شود این خواهد بود که اگر نوع خاصی از دمبل‌ها را می‌خواهید، باید از وزنه‌هایی استفاده کنید که بالا و پایین برود. طیف وسیعی از وزنه‌های مورد نیازتان باید در دسترس باشد.

آیا به تمام وزنه‌های دمبل نیاز دارید؟

نه، شما به همه آنها به طور همزمان نیاز ندارید. اما در مدت زمان طولانی، تقریباً به همه دمبل‌های 5 تا 60+ پوند نیاز دارید. زیرا از وزنه‌های متفاوتی برای تمرینات مختلف استفاده خواهید کرد. همچنین قوی‌تر خواهید شد، به این معنی که تنها در چند ماه به تمام وزنه‌های شروع و 1 یا 2 وزنه بالاتر از نقطه شروع خود نیاز خواهید داشت. وزنه‌های متغیر بیشتر کاربرد خواهند داشت.

شکل دمبل

همه دمبل‌ها دسته ای هستند که در دو سر آنها وزنه وجود دارد. وزن یا “سر” دمبل می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. در حالی که تفاوت زیادی وجود ندارد، اما چند نکته وجود دارد که باید بدانید. دو شکل معمول برای دمبل‌ها وجود دارد:

  • گرد
  • شش ضلعی

تفاوت‌های اصلی این است که دمبل‌های گرد در برخی شرایط کمی راحت‌تر هستند، زیرا هیچ لبه ای ندارند. دمبل‌های شش ضلعی دارای قطعاتی هستند که ممکن است کمی ناراحت کننده باشند اما تفاوت آنها زیاد نیست.

خرید دمبل
خرید دمبل

دمبل‌های شش ضلعی هنگامی که آنها را روی زمین می‌گذارید از بین نمی‌روند. این می‌تواند از چرخش وزن به انگشتان جلوگیری کرده و به آن آسیب نرساند. این باعث می‌شود دمبل‌های شش ضلعی بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد باشد. فایده مهم‌تر از اشکال است.

مواد دمبل

در زیر لایه پلاستیکی، همه دمبل‌ها فولادی هستند. ساختن از چیزهای دیگر واقعاً منطقی نیست. چیزی که می‌تواند متفاوت باشد بیرون است. سه لایه خارجی مشترک برای دمبل وجود دارد.

  • فولاد برهنه
  • لاستیک شده
  • کروم

انتخاب اصلی بین لاستیک در مقابل “برهنه” است. مزایایی در هر دو وجود دارد. دمبل‌های لاستیکی دارای لایه لاستیکی در خارج هستند. این باعث می‌شود برای کف و تجهیزاتتان ایمن‌تر شوند و همچنین هنگام رها کردن صدای کمتری ایجاد می‌شود.  دمبل‌های “برهنه” در خارج چنین پوششی ندارند. این فقط فولاد سخت با کمی محافظت در برابر زنگ زدگی است.

در هنگام خرید دمبل علاوه بر تمامی نکات می‌توان به قطر و موارد ظاهری دیگر دقت کرد که باعث راحتی در هنگام ورزش خواهد شد.

سخن آخر

خرید دمبل باید موارد مختلفی در نظر گرفته شود. سعی کنید که صرفاً ماه اول را نبینید و برای آینده نیز خرید کنید.