آنچه در این مقاله می خوانید

رفع سلولیت با تمرینات ورزشی مختلف


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «رفع سلولیت با ورزش و انجام‌دادن تمرینات ورزشی مختلف» میپردازد.

سلولیت وضعیتی است که پوست فرد با ناهمواری‌ها و تورفتگی‌هایی همراه می‌شود. این شرایط کاملاً طبیعی و رایج محسوب می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده امروزه رفع سلولیت با ورزش امکان‌پذیر است.

آنچه در این مقاله می خوانید

رفع سلولیت با ورزش

سلولیت نوعی مشکل پوستی است که نواحی شکم، ران، باسن و بازوها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. رفع سلولیت با ورزش نتایج مثبتی را برای شما دارد. خوب است بدانید که ورزش‌های گوناگونی برای ازبین‌بردن این مشکل وجود دارد.

 Curtsy lunge

این تمرین سبب می‌شود که عضلاتی در قسمت آسیب‌دیده ایجاد شوند. در نتیجه این فرایند تأثیر زیادی بر کاهش سلولیت دارد. این تمرین باعث افزایش مقاومت عضلات چهارسر و همسترینگ می‌شود.

نحوه انجام تمرین

پاها را به‌اندازه شانه باز کنید. پای چپ را خم کنید و پای راست را به سمت عقب حرکت دهید. پای راست باید به‌صورت کج پشت پای چپ قرار گیرد. کمی مکث کنید و به حالت اولیه برگردید. مراحل گفته شده را برای پای راست تکرار کنید. بهتر است 3 ست 10 تایی را انجام دهید.

رفع سلولیت با ورزش و تمرین Curtsy Lunge
رفع سلولیت با ورزش و تمرین Curtsy Lunge

 Lateral lung

اگر به دنبال رفع سلولیت با ورزش هستید، می‌توانید تمرین Lateral lung را انجام دهید. این تمرین عضلات کفل، چهار سر و همسترینگ را تقویت می‌کند. بهتر است هر هفته 2 تا 3 بار این تمرین را انجام دهید.

نحوه انجام تمرین

پاهای خود را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و بازوهای خود را کنار بدن قرار دهید. با پای راست خود به سمت کنار متمایل شوید و پای چپ خود را صاف نگه دارید. همچنین پای راست خود را کمی خم کنید و به حالت اسکوات به پایین بروید. برای اینکه تعادل خود را حفظ کنید، می‌توانید سینه را به سمت بالا نگه دارید.

Split squat

نام دیگر این تمرین اسکوات بلغاری است. برای انجام این تمرین به سطحی بلند مانند نیمکت نیاز دارید. اسکوات اسپلیت بر عضلات چهار سر و همسترینگ تمرکز می‌کند. این تمرین را می‌توانید با دمبل نیز انجام دهید.

رفع سلولیت با ورزش و تمرین Split Squat
رفع سلولیت با ورزش و تمرین Split Squat

نحوه انجام تمرین

پشت به نیمکت بایستید. پای راست خود را دور از نیمکت قرار دهید و قسمت بالای پای چپ خود را روی نیمکت قرار دهید. زانوی راست را با زاویه‌ای 90 درجه به سمت پایین حرکت دهید و پای چپ خود را تا نزدیک زمین پایین آورید. برای اینکه پای راست به حالت اولیه بازگردد، به آن فشار وارد کنید.

شنا

شنا یکی از ساده‌ترین ورزش‌ها به‌منظور رفع سلولیت است. برای انجام این تمرین به تجهیزات ورزشی نیاز ندارید. در صورتی که انجام این ورزش برای شما سخت است، می‌توانید زانوهای خود را روی زمین قرار دهید.

نحوه انجام تمرین شنا:

کف دست‌ها را به عرض شانه باز کنید و بدن خود را به حالت پلانک قرار دهید. بدن خود را صاف نگه دارید و آرنج را به سمت پایین خم کنید. وقتی که سینه به سمت پایین رسید، کمی صبر کنید. سپس دوباره تمرین را تکرار کنید.

تمرین زیربغل خم دمبل

این حرکت عضلات پشت بازو را درگیر می‌کند. در نتیجه قدرت و تناسب شانه‌ها و زیربغل را نیز افزایش می‌دهد. شما می‌توانید این تمرین را در 3 ست انجام دهید و در هر ست 8 تا 10 مرتبه آن را تکرار کنید. برای رفع سلولیت با ورزش این حرکت 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

رفع سلولیت با ورزش و تمرین زیربغل خم دمبل
رفع سلولیت با ورزش و تمرین زیربغل خم دمبل

نحوه انجام آن

کمر خود را صاف نگه دارید و زانوهای خود را خم کنید. سپس باسن خود را به سمت جلو متمایل کنید. در حالتی که دستان شما صاف است، دمبلی را در هر دست خود بگیرید. سپس دست‌های خود را به سمت دنده‌ها بکشید. بعد از آن نیز بازوهای خود را به حالت اولیه بازگردانید.

یکی از مؤثر ترین راه‌ها برای ازبین‌بردن برآمدگی‌ها، رفع سلولیت با ورزش است. شما می‌توانید با انجام‌دادن تمرینات ورزشی مختلف این مشکل را تا حد زیادی از بین ببرید.