آنچه در این مقاله می خوانید

رفع غبغب با ورزش


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «رفع غبغب با ورزش تنها با چند تمرین بسیار ساده» میپردازد.

غبغب مشکلی رایج است که به دلیل تجمع چربی‌ها زیر گلو ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با چند اقدام ساده غبغب خود را از بین ببرید. رفع غبغب با ورزش رایج‌ترین درمانی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

آنچه در این مقاله می خوانید

رفع غبغب با ورزش

خوب است بدانید که هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه که رفع غبغب با ورزش امکان‌پذیر است، وجود ندارد. اما احتمالاً شما بتوانید با انجام چند ورزش عضلات و ماهیچه‌های زیر چانه را تقویت کنید. اما فراموش نکنید که این تمرینات را روزانه بین 10 تا 15 مرتبه انجام دهید.

جمع‌کردن لب‌ها

برای انجام این تمرین سر خود را به سمت عقب برگردانید و به سقف خیره شوید. لب‌های خود را جمع کنید و تصور کنید که می‌خواهید سقف را ببوسید. غنچه کردن لب‌ها و جمع‌کردن آنها سبب ایجاد کشش زیر چانه می‌شود. بعد از چند ثانیه لب‌های خود را به حالت اولیه بازگردانید.

رفع غبغب با ورزش و جمع کردن لب‌ها
رفع غبغب با ورزش و جمع کردن لب‌ها

ورزش فک

در این روش شما باید سر خود را به سمت عقب خم کنید و به سقف نگاه کنید. برای اینکه کششی زیر چانه خود احساس کنید، فک پایین خود را به سمت جلو فشار دهید. این وضعیت را تا 10 شماره ادامه دهید. سپس سر خود را به حالت اولیه برگردانید و فک خود را رها کنید.

تمرین توپ

برای رفع غبغب با ورزش می‌توانید توپی را زیر چانه خود قرار دهید. سپس چانه خود را به آن فشار دهید. بعد از آن نیز چانه خود را از روی توپ بردارید. این تمرین را باید هر روز 25 مرتبه انجام دهید.

کشش زبان

سر خود را صاف نگه دارید و به روبه‌رو نگاه کنید. تا آنجایی که می‌توانید زبان خود را بیرون بیاورید. زبان را به سمت بالا و در نزدیکی بینی ببرید. این حرکت را به مدت 10 ثانیه ادامه دهید.

رفع غبغب با ورزش و کشش زبان
رفع غبغب با ورزش و کشش زبان

کشش گردن

 اگر به دنبال رفع غبغب با ورزش هستید، کشش گردن گزینه بسیار مناسبی است. برای این حرکت هم باید سر خود را به عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. سپس زبان خود را به سقف دهان فشار دهید. تمرین کشش گردن را بین 5 تا 10 ثانیه ادامه دهید که به نتیجه مطلوب برسید.

چرخش گردن به چپ و راست

در این تمرین دوباره به سقف خیره شوید. بعد از آن سر خود را به سمت راست بچرخانید. در این حرکت فک پایین خود را به سمت جلو آورید. یک‌بار دیگر سر خود را به سمت چپ بچرخانید و همین حرکت را انجام دهید.

رفع غبغب از طریق رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی

ممکن است که غبغب به دلیل اضافه‌وزن ایجاد شود. در این شرایط با کاهش وزن می‌توانید غبغب را کمتر کنید یا به طور کامل از بین ببرید. بهترین راه برای کم کردن وزن خوردن غذاهای سالم و ورزش‌کردن است. برای رفع غبغب با ورزش بهتر است که روزانه حرکات ورزشی را به مدت 45 دقیقه انجام دهید.

رفع غبغب با ورزش و رژیم غذایی مناسب
رفع غبغب با ورزش و رژیم غذایی مناسب

شما ممکن است که احساس خوبی نسبت به غبغب خود نداشته باشید و بخواهید که آن را کم کنید یا از بین ببرید. رفع غبغب با ورزش یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌هاست که می‌توانید آن را امتحان کنید.