آنچه در این مقاله می خوانید

رژیم روزه داری 16:8


رژیم 16:8

شامل محدود کردن مصرف موادغذایی و نوشیدنی های حاوی کالری در یک مجموعه به مدت هشت ساعت در روز و عدم غذا خوردن برای 16 ساعت باقی مانده است.

این چرخه را هر مقداری که بخواهید میتوانید تکرار کنید ، از یک تا دوبار در هفته گرفته تا هر روز، که بستگی به ترجیح شخصی خودتان دارد.

رژیم 16.8 در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است،به خصوص در میان کسانی که به دنبال کاهش وزن و سوزاندن چربی هستند در حالی که رژیم های غذایی دیگر اغلب قوانین و مقررات سختی دارند، اما رژیم 16:8 آسان است و با تلاش کمی، نتیجه ای واقعی حاصل میکنید.

رژیم 16:8

این رژیم،به طور کلی محدودیت کمتری دارد و انعطاف پذیر تر از بسیاری از برنامه های رژیم غذایی دیگر است و می تواند به راحتی در مورد هر گونه شیوه زندگی متناسب باشد علاوه بر این،به سرعت بخشیدن به کاهش وزن، بهبود کنترل قند خون، بالا بردن عملکرد مغز و افزایش طول عمر کمک می کند.

چگونگی شروع رژیم فستینگ

رژیم 16:8 ساده،بی خطر و قابل تحمل است ، برای آغاز،با یک مجموعه هشت ساعته شروع کنید و در آن مدت غذای مصرفی محدودی داشته باشید.

بیشتر افراد ترجیح میدهند تا از ظهر تا هشت شب غذا بخورند و این بدین معناست که فقط در طول شب نباید چیزی بخورید و از صبحانه صرف نظر کنید، اما در طول روز میتوانید نهار و شام متوسط به همراه چند میان وعده داشته باشید.

رژیم 16:8

برخی ترجیح میدهند از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر غذا بخورند، که به شما امکان داشتن فرصت کافی برای خوردن صبحانه در حدود 9 صبح،نهار متوسط در ظهر و شام سبک و زود هنگامی در نزدیکی های ساعت 4 بعد از ظهر قبل از اینکه رژیم تان را شروع کنید، داشته باشید با این حال،شما می توانید آزمایش کنید و فریم زمانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب شما باشد. 

جدای از زمانی که غذا می خورید، پیشنهاد می شود تا چند وعده غذایی کم و میان وعده را با فاصله زمانی مساوی در طول روز داشته باشید تا به تثبیت سطح قند خون و کنترل گرسنگی برسید ، علاوه بر این برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه سلامت رژیم خود،در طول زمانی که غذا می خورید، باید از غذاها و نوشیدنی های مغذی استفاده کنید.


تیم تناسب اندام آسیا بادی با مدیریت فرهاد سعیدی مربی فدراسیون پروش اندام و آمادگی جسمانی ایران و دارنده گواهی نامه های ACE certified و NASM certified در سال 1399 با رویکرد ورزش علمی و سلامتی جامعه تشکیل و شروع به کار کرد. این تیم تناسب اندام در ابتدا سعی نمودند با فراهم کردن بستری یکپارچه برای اولین بار در کشور امکان دسترسی به باشگاه های ورزشی و اطلاعات آن ها را برای کاربران فراهم نمایند. از آنجایی که انجام چنین پروژه بزرگی نیازمند همکاری تیمی مجرب و خبره داشت، مربیان مختلفی در سطوح و رشته های گوناگون به این تیم حرفه ای اضافه شده اند. حوزه اصلی فعالیت این تیم تشکیل بانک اطلاعاتی جامع باشگاه های ورزشی سراسر کشور، برنامه های ورزشی و تناسب اندام به صورت آنلاین، رژیم های غذایی مناسب، مطالب آموزشی و سایر موارد مرتبط با حوزه بدنسازی می باشد.