آنچه در این مقاله می خوانید

رژیم غذایی مناسب در دوران قرنطینه


رژیم غذایی مناسب و به صرفه
چطور در دوران قرنطینه رژیم غذایی مناسب و به صرفه داشته باشیم؟

رژیم غذایی مناسب و به صرفه ،همه کسانی که قبلاً بفرمایید شام را تماشا می کردند ، حتماً شما یک یا دو غذا برای داشتن رژیم غذایی مناسب و به صرفهبرای آشپزی یاد گرفته اند ،

برای بسیاری از ما ، موقعیت آشپزی و تغذیه خودمان وجود دارد. ویروس کرونا همه چیز را کاملاً متزلزل کرده است و بدیهی است که ما با مهارت های آشپزی مان آماده نبودیم که ماهها هر روز آشپزی کنیم. در بیان بهترباید بگویم ، رفتن از سر کار به خانه ، انجام کارهای خانه، پخت و پز و همچنین اطمینان از اینکه شما از تغذیه مناسبی دارید، تعداد انگشت شماری از کارهی روزانه همگی ما است.

بنابراین ما فکر کردیم که یادآوری آنچه بدن شما نیاز دارد وندارد را برای شما آسان تر کنیم. این امر به شما کمک می کند تا در هنگام قرنطینه در حالی که رژیم خود را متعادل نگه دارید و بدنتان انرژی کافی داشته باشد ، در خرید مواد غذایی هوشمندانه تر عمل کنید.

هرگز برای اینکه که خود و خانواده خود را به عادت های غذایی سالم برسانید دیر نیست و چه زمانی می تواند زمان بهتری برای انجام این کار باشد؟ ما 6 مورد را برای حفظ رژیم غذایی سالم در ایام قرنطینه را که شما باید انجام دهید ذکر کرده ایم.

  1. آب کافی بنوشید
آب کافی بنوشید
آب کافی بنوشید

این روزها بیشتر ما به دلیل قرنطینه محدود شده ایم و نه تنها این باعث تنبلی ما می شود بلکه به طور طبیعی مصرف آب را نیز کاهش می دهیم. قانون کلی می گوید بدون توجه به تشنگی یا نبودن ، باید آب کافی بنوشید. و اگر بگویید در حین قرنطینه آب کافی مینوشید ، دروغ گفته اید. برای اینکه بازی هیدراته نگه داشتن بدنتان را کمی جذاب کنید می توانید برش هایی از خیار، لیمو، پرتقال به آب اضافه کنید.

  1. غذاهای اصلی
رژیم غذایی مناسب و به صرفه
غذاهای اصلی

کالاهای اساسی شامل برنج ، گندم ، حبوبات ، عدس ، نان غلات سبوس دار ، جو دوسر و غیره. ذخیره مواد غذایی اصلی در درجه اول مهم است زیرا طبق بسیاری از تحقیقات تغذیه ای ، کالاهای اصلی ذکر شده مقدار متناسب کالری بدن شما را تأمین می کنند. هضم آنها برای شما سخت نیست و به دلیل مقدار کافی کربوهیدرات ، احساس سیری خوبی شما خواند داد. از آنجا که درشت مغذی ها باید سهم بیشتری از رژیم غذایی شما را در بر بگیرند ، بدن شما را با داشتن انرژی کافی و مقدار پروتئین که برای حفظ عضلاتتان کافی باشد که در مقاله

نسبت درشت مغذی ها در رژیم غذایی به آن پرداختیم، کمک می کند. با توجه به وضعیت همه گیر کنونی ، این مواردی که نام بردیم از نظر اقتصادی ارزان تر هستند و حس سیری بلند مدت تری را ایجاد میکنند.

  1. سبزها ، سفیدها و قرمزها
رژیم غذایی مناسب و به صرفه
سبزیجات

این بخشی از مواد غذایی است که بدن شما در رژیم شما برای تأمین نیاز به ریز مغذی ها نیاز دارد. آنها به بدن شما کمک می کنند تا سطح خود را بالا ببرد ، ایمنی بدن را تقویت کنید و سلامتی شما را حفظ کند. ما درک می کنیم که خرید سبزیجات می تواند یک کار سخت در مدت قرنطینه باشد بنابراین توصیه می شود مقدار زیادی از آنها را تهیه کنید و آن را به روش هایی برای افزایش ماندگاری ذخیره کنید. نمی توان از مصرف سبزیجات اجتناب کرد زیرا این غذا نقش مهمی در رژیم غذایی و تغذیه شما دارد. آنها فیبرهای غذایی بدن شما را برای هضم خوب ، اسید فولیک ، ویتامین ها ، پتاسیم و مواد معدنی تأمین می کنند – همه اینها به عملکرد سالم بدن و ایمنی بیشتر کمک می کنند.

سعی کنید مصرف روزانه شیر و تخم مرغ را به عنوان نوعی پروتئین و با چربی کم در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین ،هویج ، چغندر ، سیب زمینی شیرین ، شلغم ، یام ها در یخچال می توانند برای مدت طولانی تری تازه بمانند. این مواد نیروگاهی از مواد مغذی مانند ویتامین A ، B ، C ، آهن ، آنتی اکسیدان ها و نیترات ها هستند که به پاکسازی بدن و بهبود سلامت کلی شما کمک می کنند.

  1. غذای منجمد و خشک
رژیم غذایی مناسب و به صرفه
غذای منجمد و خشک

در دوره قرنطینه ، دستیابی به محصولات تازه ممکن است دشوار باشد و این زمانی است که مواد غذایی منجمد کنسرو شده و بسته بندی شده می تواند به عنوان یک شوالیه در زره های درخشان به نظر برسد. سبزیجات منجمد ، ماهی کنسرو شده ، لوبیا و گوشت منجمد تهیه کنید که می تواند روزها برای شما دوام بیاورد. این امر ضمن افزودن ضریب جالب توجه به بشقاب ، به بدن شما در تأمین مواد مغذی لازم نیز کمک می کند. اگرچه به طور معمول ما با کیت های آماده غذا مخالف هستیم ، اما ذخیره آنها در این شرایط سخت ایمن تر است. ما نمی توانیم میوه های خشک را که پر از مواد مغذی و ضروری است و هر از چند گاهی می توانید در رژیم غذایی خود بریزید ذکر نکنیم.

  1. تنقلات سالم
رژیم غذایی مناسب و به صرفه
تنقلات

اکنون هنگامی که مفصل فست فود مورد علاقه شما قابل دسترسی نیست ، می فهمیم که همه این ولع ها می توانند واقعاً آزار دهنده باشند. با استفاده از بهترین مزیت خود ، به گزینه های سالم جمع آوری مثل آجیل ، میوه های خشک ، تخم مرغ آب پز ، ماست ، جوانه های ساطور شده ، گرانولای خانگی بروید ، لیست فقط ادامه دارد. یا فقط می توانید به ترکیب کلاسیک نان گندم سبوس دار و کره بادام زمینی بچسبید ، ای خدااا!

  1. تقویت کننده های ایمنی
رژیم غذایی مناسب و به صرفه
تقویت کننده های ایمنی

این که مردم جهان ناگهان مجبور به بالا بردن سیستم ایمنی بدن خود شده را باید از Covid-19 سپاسگزار باشیم ! دقیقاً مانند موارد ضروری که در بالا ذکر شد رژیم غذایی مناسب و به صرفه، شما می توانید موارد تقویت کننده ایمنی مانند مرکبات ، اسفناج ، کیوی ، سیر ، زنجبیل ، چای سبز ، تخمه آفتابگردان ، عسل و غیره را استفاده کنید.

نیازی به گفتن نیست که یک خانوار ایرانی به سختی می تواند یک روز بدون استفاده از ادویه جات بگذراند ، بنابراین مطمئن شوید که آن را به همراه مقدار کمی اضافی ذخیره کرده اید.