آنچه در این مقاله می خوانید

طناب زدن برای لاغری


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «طناب زدن چگونه باعث می‌شود که لاغر شوید؟» میپردازد.

برای اینکه بتوانید با طناب زدن برای لاغری تلاش کنی باید متدهای خوبی را انجام دهید. طناب یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن خواهد بود. در ادامه برخی از مهم‌ترین موارد را برایتان بیان خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانید

طناب زدن برای لاغری با پرش پله متناوب

از مهم‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر خواهد بود که به شرح زیر است.

طناب در پشت پاشنه پا باشد و هر سر طناب را در هر دست بگیرید. 1 پا را چند اینچ از زمین بلند کنید. طناب را از پشت به جلو روی سر خود بچرخانید. همانطور که طناب از مقابلتان پایین می‌آید، بپرید. اجازه دهید طناب زیر پایتان بچرخد و در حالی که روی پایی که بلند کرده اید، فرود می‌آیید، روی سرتان بچرخد. برای پرش بعدی پا را عوض کنید.

طناب زدن برای لاغری 1
طناب زدن برای لاغری

در حین حرکت پای متناوب را ادامه دهید. سعی کنید ریتم خود را بدون توقف چند پرش همزمان حفظ کنید. نکته مهم این است که پاهایتان را به عقب لگد نکنید. روی زانوها سخت است و ممکن خواهد بود که با طناب به زمین بروید.

پرش پله ای کنار

در اینجا روالی معمول وجود دارد که می‌تواند کمک کند مانند پروانه شناور شوید، مانند زنبور نیش بزنید. کافی است که طناب در پشت پاشنه پا قرار دهید و سر طناب را بگیرید. آرنج‌ها را با زاویه 90 درجه خم کنید. آنها را در کنار خود نگه دارید. هنگامی که طناب را روی سر خود می‌چرخانید، از قسمت میانی پاهای خود بلند شوید.

به جای پرش مستقیم به بالا، از چپ به راست بپرید انگار در حال دویدن هستید. در این اقدام دستان خود را تکان ندهید. از مچ دست خود برای حرکت طناب استفاده کنید.

پرش تک پا

این دستگاه برای ایجاد تعادل و استقامت مفید است. برای کار کردن مانند روش‌های قبلی طناب را پشت پا قرار دهید. یکی از پاها را 1 اینچ یا بیشتر از زمین بلند کنید. فقط با استفاده از پا دیگر طناب زدن را شروع کنید. هر 2-3 پرش پا را به طرف دیگر تغییر دهید. در این حرکت صبور باشید! ممکن است که خیلی زود خسته شوید و مدتی طول بکشد تا وارد یک عملکرد خوب شوید.

پرش به عقب

از دیگر اقدامات خواهد بود که می‌تواند علاوه بر چربی سوزی، باعث افزایش توان نیز شود. در ابتدا با طناب در نوک انگشتان پا بایستید و سر طناب را در دست بگیرید. با استفاده از مچ دست، طناب را از جلو به عقب سر خود بچرخانید. همانطور که طناب به زیر پایتان می‌رود بپرید. آهسته شروع کنید و به تدریج سرعت را افزایش دهید.

برای این حرکت سعی کنید جلوی آینه بایستید تا کمک کند که در حالت طناب زدن به عقب حرکت کنید.

طناب زدن برای لاغری با پرش پله متناوب
طناب زدن برای لاغری با پرش پله متناوب

مزایای فوری و بلند مدت طناب زدن

سلامت قلب: ورزش‌های هوازی مانند طناب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

تسکین آسم: کاردیو می‌تواند خطر حمله آسم را کاهش دهد. فقط مطمئن شوید که قبل از شروع برنامه تمرینی جدید با پزشک خود صحبت کنید.

ابدی بودن: این طناب زدن فشار بالایی را به صورت کاملاً متناوب به تمامی قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌کند که باعث ایجاد تغییرات بسیار زیادی در بدن خواهد شد. چربی‌ها به جای آب بدن، دفع خواهند شد.

سخن آخر

طناب زدن برای لاغری شامل روش‌های متعددی می‌شود که برخی از آنان بیان شد. با این کار قادر خواهید بود که بتوانید نسبت به عملکرد مطلوب اقدام کنید.

در این روش با سرعت بالا و به طور یکنواخت بدن تحت فشار قرار می‌گیرد. با این کار می‌توان به سرعت پویایی و تحرک از دست رفته را بازیابی کرد.