آنچه در این مقاله می خوانید

کنترل آب بدن در تمرین چگونه است؟


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «کنترل آب بدن در تمرین چگونه است؟» میپردازد.

آب تقریباً 45-70 از کل جرم بدنتان را تشکیل می‌دهد و تعادل آب بدن نقش مهمی در اکثریت قریب به اتفاق عملکردهای متابولیک و فیزیولوژیکی ایفا می‌کند. بنابراین، آب بسیار مهم است، اما سوال این است: چقدر آب باید برای کنترل آب بدن در تمرین بنوشید؟

آنچه در این مقاله می خوانید

چرا کنترل آب بدن در تمرین مهم است؟

در حین فعالیت بدنی، میزان متابولیسمتان افزایش می‌یابد و بدن قادر است فقط حدود 25 درصد از انرژی خود را برای ایجاد حرکت خارجی استفاده کند. 75 درصد باقی مانده انرژی به عنوان گرما از بین می‌رود، زیرا بدن انسان بسیار تلاش می‌کند که محیط داخلی ثابت را حفظ کند.

نوشیدن راهی موثر در کنترل آب بدن در تمرین
نوشیدن راهی موثر در کنترل آب بدن در تمرین

اگر بدون نوشیدن مایعات کافی برای جایگزینی مایعی که از طریق عرق کردن از دست می‌دهید، ورزش کنید، ممکن است دچار کم آبی شده باشید که ممکن است زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودید، تمرینتان را متوقف کند.

اگر کم آب شده‌اید چگونه متوجه شوید؟

یکی از بهترین راه ها برای کنترل کردن آب بدن در تمرین شناسایی نحوه برخورد بدن در زمان کم آبی خواهد بود. نشان داده شده است که کم آبی باعث افزایش ضربان قلب، افزایش دمای بدن اصلی و کاهش قابل توجه خروجی قلب می‌شود. بدیهی است، این می‌تواند بر عملکردتان تأثیر منفی بگذارد..

قبل از ورزش چقدر آب باید بنوشید؟

بنابراین، چگونه می‌توانید مطمئن شوید که قبل، حین و بعد از ورزش آب کافی می‌نوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید؟

اول از همه، مهم است که ورزش را در حالت هیدراته شروع کنید. ورزش منظم یا غفلت از نوشیدن کافی در طول روز، ممکن است باعث کمبود مایعات شود و بنابراین می‌تواند بر جلسه تمرین بعدی تأثیر منفی بگذارد.

برای اطمینان از هیدراته شدن قبل از ورزش اعمال زیر را انجام دهید.

مصرف 2 لیتر آب در روز را هدف قرار دهید، به ویژه اگر به طور منظم ورزش می‌کنید. فعالیت بدنی نیاز به مایعات اضافی را افزایش می‌دهد. کمی و اغلب در ساعات قبل از ورزش بنوشید و از مصرف حجم زیاد در یک حرکت خودداری کنید.

وضعیت آب رسانی خود را با استفاده از الگوریتم‌های دفع کنترل کنید که مطمئن شوید در هنگام شروع تمرین بدن خود را به خوبی هیدراته کرده‌اید.

کنترل آب بدن در تمرین
کنترل آب بدن در تمرین

در حین تمرین چقدر آب بنوشید؟

اگر جلسه تمرین یا مسابقه بیشتر از 30-40 دقیقه طول بکشد، عوامل متعددی ممکن است در خستگی از جمله کاهش حجم مایعات و افزایش دمای بدن موثر باشند. به همین دلیل است که مصرف مایعات در حین ورزش استراتژی مهم برای جلوگیری از خستگی و ادامه فعالیت است.

مانند تمرینات قبل از ورزش، هدف خود مصرف مایعات کم و اغلب اجتناب از مقادیر زیاد در 1 حرکت است.

این بدان معنا نیست که باید با مایعات دیوانه شوید. بلکه فقط به بدن خود در حین ورزش گوش دهید و برای تشنگی بنوشید. بسته به نوع تمرینی که انجام می‌دهید، تمام تلاش خود را برای در اختیار داشتن آب در حین ورزش انجام دهید.

بعد از ورزش چقدر آب باید بنوشید؟

مصرف آب به مقدار 150 درصد از عرق از دست رفته بعد از ورزش را برای اطمینان از کنترل آب بدن در تمرین مفید خواهد بود.

این را می‌توان با استفاده از معادله ساده محاسبه کرد. اندازه گیری وزن بدن بدین صورت است که برای هر کیلوگرم وزن بدن از دست رفته در حین ورزش معادل 1 لیتر مایع خواهد بود.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که بدن خود را بعد از ورزش مجدداً هیدراته کنید و برای اطمینان از آب رسانی، 150٪ از عرق از دست رفته را مصرف کنید. کنترل آب بدن در تمرین یکی از اصلی ترین نکات برای موفقیت خواهد بود.