آنچه در این مقاله می خوانید

روش های سفت کردن سینه


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «روش های سفت کردن سینه» میپردازد.

سینه‌های شُل علاوه‌ بر کاهش اعتمادبه‌نفس، نشان از ضعف عضلات سینه است که در بعضی موارد باعث مشکلاتی مثل افتادگیِ سینه یا فرم بدنی نامناسب می‌شود. سینه‌های زنان چیزی جز بافت چربی‌ نیست،به همین خاطر است که اگر از رژیم یا از چربی‌ سوز‌ها برای کاهش وزن استفاده کنید روی سینه‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

هنگامی که چربی‌ از زیر پوست از بین میرود پوست حالت خود را از دست میدهد، اما کلاژن است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. بدن این ماده را تا سنین ۲۴-۲۵ سالگی به طور طبیعی تولید می‌کند.
از غذاهای حاوی کلاژن به مقدار مناسب باید استفاده کنید. همچنین می توان در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن، با ورزش سفت کردن سینه مشکل افتادگیِ سینه‌ها را برطرف کرد.

سفت شدن سینه 6

آنچه در این مقاله می خوانید

علل افتادگی سینه چست؟

  • تغییرات هورمونی
  • ورزش نکردن
  • افزایش یا کاهش وزن
  • سنگینی
  • استفاده از لباس‌های زیر تنگ
  • بارداری و شیردهی

درمان های خانگی به سفت کردن سینه

برای سفت شدن سینه و کاهش شل شدگی می‌توانید:
بعد از دوش آب سرد، کمی روغن به سینه خود بمالید. به همین علت اگر سینه با روغن ماساژ داده شود، نفوذ بیشتری به داخل پوست خواهد داشت.

1. سفت کردن سینه با روغن گیاهی

سفت شدن سینه 7
سفت شدن سینه 7

روغن زیتون

مقداری روغن زیتون به کف دستتان بمالید و به صورت حرکت دایره‌ای روی سینه بمالید. این ماساژ را حدود ۱۵ دقیقه دو بار در روز انجام دهید.

روغن نارگيل

دلایل اصلی و تاثیر زیاد این روغن به دلیل طبیعت غیر چرب و چسبندگی کم آن است. این روغن به خاطر عطر و چسبندگی کم، یک روغن مرطوب کننده عالی برای پوست است و به نرم شدن پوست کمک می‌کند. این روغن برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است.

روغن بادام

استفاده از روغن بادام، به افزایش رشد سلول‌های سینه کمک می‌کند و باعث بزرگ شدن سینه می‌شود. برای سفت کردن سینه‌ها تنها باید ماساژ دهید تا باعث افزایش جریان خون شده و سینه‌ها سفت شوند. ۷ یا ۸ دقیقه به صورت حرکت دایره‌ای سینه‌های خود را با روغن بادام ماساژ دهید.
توجه داشته باشید هنگام ماساژ نوک سینه را لمس نکنید. دو بار در روز قبل از حمام و قبل از خواب انجام دهید.

2. سفت کردن سینه با زرده تخم مرغ

می‌توانید برای بالا بردن سینه از ماسک خیار و زرده تخم مرغ استفاده کنید.
تنها کافیست ۱ خیار را در یک مخلوط کن پوره کنید. ۱ زرده تخم مرغ با ۱ قاشق چای خوری کره بریزید و خمیر درست کنید. در نهایت خمیر را ۳۰ دقیقه روی سینه بمالید و بعد با آب سرد بشویید.

سفت شدن سینه 4
سفت شدن سینه 4

2. سفت کردن سینه با ماساژ یخ

تنها ۲ تیکه یخ بردارید و به حرکت دایره‌ای در اطراف سینه به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
در نهایت با حوله سینه خود را پاک کنید و هر روز این کار را به صورت منظم انجام دهید.
به این نکته توجه کنید که ماساژ با یخ تنها یک دقیقه انجام دهید، در غیر این صورت بی‌حس می‌شود. 

4. سفت کردن سینه با ژل آلوئه ورا

برای درمان افتادگی سینه می‌توانید ژل آلوئه ورا را به آرامی روی سینه خود به صورت حرکت دایره‌ای به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد از آن با آب گرم بشوئید. در هفته ۴ الی ۵ بار این کار را انجام دهید.

سفت شدن سینه 1
سفت شدن سینه 1

5. سینه هایی سفت با ورزش کردن

دلیل این که ورزش برای شما مناسب می‌باشد این است که سینه‌ها از بافت چربی‌ هستند که در زیر این بافتها عضلات سینه ای قرار گرفته اند. شما با انجام تمرینات مربوط به سینه این عضلات را تقویت کرده و باعث میشود سینه شما به طور طبیعی بزرگ و سفت به نظر بیاید.

هیچ چیز مثل تمرینات استقامتی باعث سفت شدن سینه‌ها نمی‌شود.همچنین به تمرینات خود نیز مقداری وزنه بیفزایید.

سفت شدن سینه 3
سفت شدن سینه 3

درگیر کردن همزمان سینه و کمر به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر بهبود بخشیدن ژست تان، به سفت کردن سینه هایتان نیز کمک کند. حرکتی مثل شنا بسیار خوب است اما نمی‌تواند تنها ورزش مفید برای سفت شدن سینه شما باشد.

اکثر خانم‌ها به دنبال ورزش برای سفت شدن سینه هستند. باید بدانید که سفت شدن سینه های شما احتیاج به زمان دارد و در کوتاه مدت این اتفاق نمی افتد. شما میتوانید با تمرینات مخصوص، آنها را خوش فرم تر کرده و سفت کرده و شل شدگی آنها را نیز رفع نمایید.