آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از متفورمین برای لاغری بی خطر است؟


متفورمین چیست

آنچه در این مقاله می خوانید

متفورمین چیست ؟

متفورمین اولین بار در سال 1950 به دست دانشمندان ساخته و تولید شد ، این دارو به عنوان یک داروی بسیار شایع برای بیماران و افراد برای درمان و پیشگیری دیابت نوع دوم مورد استفاده آنها قرار گرفت. یکی از مهمترین تاثیرات داروی متفورمین برای لاغری و کاهش وزن می باشد اما به یاد داشته باشیم عوارض جانبی متفورمین برای لاغری کم و اندک او هزینه آن نیز بالا نیست.کاهش وزن معمولا برای کم شدن خطر دیابت نوع دوم مفید و مطلوب است. ولی یک سوال کلیدی آیا همه می توانند از متفورمین برای لاغری استفاده کنند یا خیر؟

متفورمین برای افراد لاغر و یا لاغری و کاهش وزن یا کم کردن وزن افراد چاق بی خطر می باشد. با این اوصاف و حال شاید یا ممکن است مصرف این دارو برای همه افراد مناسب نباشد، مخصوصا افرادی که وزنشان زیاد بالا نیست و اضافه وزن ندارند.

متفورمین چیست
متفورمین چیست

متفورمین چیست متفورمین چیست متفورمین چیست

پس قبل از مصرف حتما باید با پزشکتان در میان بگذارید و با ایشان مشورت کنید. بر اساس تحقیقات و آزمایشات به عمل آمده، متفورمین می تواند به کاهش وزن برخی و بعضی افراد کمک کند. ولی با این حال دقیقا مشخص نیست که چرا و به چه دلیل متفورمین باعث و ایجاد کاهش وزن افراد می تواند شود.

یک تئوری و یا یک فرضیه این می تواند باشد که شاید متفورمین با پایین آوردن اشتهای افراد باعث و ایجاد می شود کمتر غذا بخورند و میل آنها کمتر شود و یا احتمال دارد و حتی ممکن است چگونگی و روش ذخیره سازی و استفاده از چربی های بدن را نیز تغییرات چشم گیری دهد

مصرف متفورمین
مصرف متفورمین


مدت زمان و تاثیر پذیری متفورمین برای لاغری :

در برخی تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که متفورمین موجب کاهش وزن می شود اما این راه حل سریع و منطقی نمی باشد. زیرا که بر اساس تحقیقات بلند مدت و آزمایشات کافی، کاهش وزن می تواند مربوط به متفورمین به دوره و مرور و در زمان و طی 1 تا 2 سال اتفاق بوجود میاید و میفتد.

مقدارو اندازه کاهش و کم کردن وزن نیز در هر شخص و فرد متفاوت و متغیر می باشد. در این تحقیق و آزمایش بطور متوسط وزن کاهشی و کم شده پس از دو سال 2 تا 3.5 کیلوگرم می باشد و این موضوع باز به افراد مختلف فرق می کند و قعطی نمی باشد.

لازم به ذکر می باشد که مصرف دارو بدون رعایت عادات سالم دیگران افراد، ممکن است باعث کاهش وکم شدن وزن نمی شود. اشخاص و افرادیکه در طول و زمان مصرف متفورمین رژیم غذایی سالم و ورزش درست و به موقعی دارند بیشتر وزن کم می کنند.

ممکن است و شاید دلیل مهم این باشد که متفورمین مقدار کم و یا زیادی به کالری سوزی در طول ورزش را تقویت و توان افزایی کند. اگر ورزش درست انجام ندهید، احتمال فراوان از این مزیت و ویژگی خاص محروم شوید و آن را راحت از دست بدهید.

بیشتر بدانیم: کورتون چیست و چه تاثیری بر روی وزن دارد

متفورمین چیست متفورمین چیست متفورمین چیست

به یاد داشته باشید که کاهش وزن در شما ممکن است تا زمان مصرف متفورمین ادامه دار و زمان بر باشد. این موضوع یعنی اینکه شما اگر این دارو را به هر دلیی متوقف کنید، احتمال بازگشت به وزن اولیه که داشتید زیاد است حتی اگر مصرف دارو را ادامه دهید، ممکن است به مرور زمانی بیشتر از زمانی که مصرف متفورمین را رو برنامه انجام می دادید،وزن شما کم و کاهش برگردد.

چه افرادی باید از خوردن قرص متفورمین خودداری کنند؟

مصرف متفورمین بیش از حد
مصرف متفورمین بیش از حد

دقت داشته باشیم این افراد به هیچ عنوان و به هیچ وجه نباید از قرص متفورمین برای لاغر شدن خود استفاده کنند:

  • افرادی که بلافاصله بعد از مصرف متفورمین دچار سرگیجه چه خفیف و چه شدید هستند و دچار بی‌حالی شدید می‌شوند.
  • افرادی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند

متفورمین چیست متفورمین چیست متفورمین چیست

علائم هشدار برای مصرف قرص بی رویه و بیش از حد متفورمین برای لاغری:

مصرف متفورمین هشدار جدی
هشدارهای استفاده از متفورمین

اگر برای کاهش وزن سریع با متفورمین با علائم زیر که بسیار مهم است و روبرو شدید، لطفا سریعا و فوراً به پزشک مراجعه کنید و ایشان را از وضعیت خود آگاه سازید:

  1. ضعف و بی‌حالی بدن (کرختی در بدن)
  2. بالا رفتن یا افزایش در شمارش و تعداد ضربان قلب و پائین آمدن و کاهش تعداد شمارش ضربان قلب
  3. درد غیرعادی در عضلات بدن و کوفتگی در بدن
  4. مشکلات تنفسی چه خفیف و چه حاد
  5. احساس خواب آلودگی و خستگی بیش از حد
  6. احساس سرگیجه و حالت تهوع و حتی استفراغ
  7. بی اشتهایی
  8. معده درد
  9. مزه فلزی در دهان

متفورمین چیست متفورمین چیست متفورمین چیست

**بهترین کار برای لاغر شدن ورزش کردن از راه اصولی و درست فقط و فقط از طریق مربی و با داشتن برنامه ایی درست می باشد**