آنچه در این مقاله می خوانید

چگونه می توان از پرخوری شبانه جلوگیری کرد؟


پرخوری شبانه

آنچه در این مقاله می خوانید

دلیل و علت مهم پرخوری شبانه چه می تواند باشد؟

پرخوری شبانه یکی از مشکلات و معظلاتی است که ناخواسته برای برخی از افراد وجود دارد. در این نوع و سیبک پرخوری افراد به صورت و روش ارادی نیست ، یعنی شب ها و حتی نیمه شب ها این نوع افراد با احساس گرسنگی و گشنگی بسیار زیاد از خواب بیدار می شوند.

این موضوع تا وقتیکه و زمانیکه به میزان زیادی به غذا خوردن روی میاورند و باید این غذا را حتما میل کنند تا بعد با خیال راحت می خوابند. البته گفته باشیم که گروهی دیگر از این افراد قبل از خوابیدن در شب نیز بی اختیار در خودشان احساس گرسنگی وحتی تشنگی می کنند

نخستین و اولین انتخاب این افراد به خوردنی با کالری بالا و با قند بالا مثل گلوکز و ساکروز است.حال یک سوال مهم این است که آیا برای کنترل این افراد راهکارهایی وجود دارد یا خیر؟ در جواب این افراد میشه گفت بله

این مشکل را میشه برطرف کرد و جلوی آن را گرفت. ولی این را باید در نظر و توجه داشته باشیم که این مشکلی و سختی هرچند حل شدنی است به شرطیکه زودتر جلوی آن را گرفت ولی اگر جلوی آن گرفته نشود افراد دچار اضافه وزن می شوند و در برخی از افراد دچار مشکلات قلب و عروقی می شوند

در این افراد در شب عملکرد سلول ها و سوخت و ساز بدن و متابولیسم و عملکرد بدن به دلیل نداشتن تحرک و فعالیت نسیار پایین در آنها می باشد. این افراد زمانیکه پرخوريو کم تحرکی دارند باید آگاهی دهیم که یکی از مهمترین دلایل اضافه وزنی و حتی چاقی در این افراد می شود.

با بیان مطالب بالا به راه حلهایی پیدا کنیم که دلیل و علت مهم را در مورد پرخوری شبانه که خیلی از افراد دچار آن هستند چه می باشد و این مسئله مهم هستند می پردازیم و در اینجا به بررسی این پرخوری شبانه میکنیم.

پرخوری شبانه
پرخوری شبانه

پرخوری شبانه پرخوری شبانه پرخوری شبانه

بیشتر بدانیم: لطفا به مقاله پرخوری شبانه مراجعه کنید

روش های موثرو مفید برای جلوگیری کردن و یا متوقف کردن خوردن غذا و پرخوری در شب:

بسیاری از افراد متاسفانه عادت به این دارند که شبها دیر زمان و حتی دیر وقت حتی زمان و وقتیکه احساس گرسنگی نمی کنند شروع به غذا خوردن شبانه میکنند و این موضوع باعث می شود که شما بیش از مقدارو اندازه ایی که نیاز و لازم دارید

بدن شما کالری جذب کند و این موضوع باعث افزایش وزن و چاق شدن این افراد می شود. این حالت غیر عادی باعث پرخوری در شب و نیمه شب می باشد .

اینجا موارد و دلالیلی است که به آنها اشاره میکنیم که از خوردن غذا بیش از حدر در طول شب و نصف شب جلوگیری و خود داری می کند :

  1. اهداف خود را شناسایی کنید
  2. علت پرخوری خودتان را بنویسید
  3. کالری مواد خوراکی و غذایی را یادداشت کنید
  4. صبحانه را کامل میل کنید
  5. ورزش کافی طبق برنامه داشته باشید
  6. از خودتان اظطراب و هراس را دور کنید
  7. به اندازه کافی بخوابید
  8.  هله هوله‌ها را از خودتان دور کنید و حتی المکان آنها را حذف کنید
  9. برای وعده هایتان برنامه ریزی کنید
  10. جایگزین مناسبی برای هله هوله ها و خوراکی پر کالری پیدا کنید
پرخوری
پرخوری

دلایل پرخوری شبانه :

1-عجله در خوردن غذا:

  • اظطراب و ترس
  • تماشا کردن تلویزیون
  • صحبت کردن در حین خوردن

2- حس خوب و آرامش داشتن در غذا خوردن

3- خود داری کردن از خوردن غذاهای پر کالری

روش جلوگیری و راه حل آن:

خودتان را یه مرز كنترل وتمرکز برسانید زیرا که فرد چند دقيقه زمان لازم دارید تا به مغزشان فرمان و پیام سیری به فرد برسد. وقتي كه دارید احساس سيري می کنید دیگر غذا نخورید و همان لحظه دست از غذا بكشيد حتي اگر همان لحظه احساس گرسنگی کردید و یا حتی امکان دارد که كمي گرسنه‌ شوید.

لطفا برای مطالب بیشتر به اینستاگرام مراجعه کنید