آنچه در این مقاله می خوانید

یوگا برای افزایش قدرت باروری


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «یوگا برای افزایش قدرت باروری» میپردازد.

آنچه در این مقاله می خوانید

یوگا بارداری چیست؟

در بدن بسیاری از زنان، عمل باردار شدن بدون انجام هیچ گونه تلاشی رخ می دهد، اما اگر این اتفاق در طول یک سال اول ازدواج اتفاق نیافتد، فرد نابارور فرض شده و به اشتباه، در بین آمار ناباروران قرار می گیرد.

تحقیقات نشان می­دهد که اکثر زنان به علت استرس، که نقش مهمی بر سلامت فیزیکی و روانی دارد، در باردار شدن با مشکل روبرو می­ شوند. بر طبق مطالعات آماری سازمان بهداشت جهانی، در حدود %15 از زوج ­های دنیا برای باردار شدن مشکل دارند.

یوگا برای افزایش قدرت باروری 4

یکی از گزینه های موجود برای افزایش قدرت باروری در زوج­ ها، حرکات ورزشی برای تقویت رحم، یوگا بارداری و یوگا قبل از بارداری و ارتباط بین ورزش و تخمک گذاری است. یوگا قبل از بارداری و برای افزایش قدرت باروری، امرزوه بسیار تاکید می شود.

ضرورت یوگا برای افزایش قدرت باروری زنان

1. کاهش استرس

همانطور که قبلا اشاره شد، استرس نقش مهمی در کم کردن سرعت باروری زوجین ایفا می کند.
ورزش یوگا یک راه عالی برای مبارزه با استرس و رسیدن به ارامش ذهنی در افراد نابارور است.

یوگا نه فقط در مورد چگونگی نفس کشیدن این افراد موثر است، بلکه انجام تکنیک های تنفسی در ارتباط با ورزش یوگا نیز می تواند به کاهش هورمون کورتیزول، که هورمون استرس در بدن محسوب می شود، کمک کند.

یوگا برای باردار شدن 3

2. دفع سموم بدن

همانطور که می دانید بسیاری از مسائل ناباروری به علت انسداد عروق خونی در بدن انسان رخ می دهد. انجام ورزش یوگا، در چنین شرایطی می تواند گردش خون در بدن فرد را افزایش داده و رسیدن خون به اندام های تناسلی او را تضمین کند.

افزایش میزان گردش خون در بدن انسان می تواند محیط مناسبی را برای رخ دادن فرایند بارداری تامین کند!

یوگا برای باردار شدن 2

3. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن زنان نابارور

همه ما می دانیم که انجام ورزش یوگا یک روش عالی برای افزایش سیستم ایمنی بدن انسان است. همچنین، این نوع فعالیت به فرد کمک می کند تا آرامش درونی خود را پیدا کرده و بتواند به بالا بردن تعداد سلول های سفید خون در بدن خود کمک کند.

البته فراموش نکنید که افزایش تعداد سلول های سفید خون نه تنها کمک می کند تا فرد از گزند بیماری های شایع دوران خود در امان باشد، بلکه می تواند به از بین رفتن مشکل ناباروری در زوجین نیز کمک شایانی بکند.

یوگا برای باردار شدن 5

4. سلامت تخمدان زنان

جالب است بدانید که انجام برخی حرکات آن مسیر جریان خون را در بدن زنان نابارور تغییر داده و سبب رسیدن آن به تخمدان ها می شود.
توجه داشته باشید که وجود اختلال عملکرد در تخمدان زنان یک علت شایع در بروز مشکل ناباروری در بدن این افراد است.

بنابراین، می توان ادعا کرد که انجام ورزش های مختلف یوگا می تواند یک روش عالی برای مبارزه زنان با مسائل مرتبط تخمدانی باشد.

یوگا برای افزایش قدرت باروری

5. مقابله با مشکلات هورمونی در زنان

اگر شما هم به عنوان یک زن نابارور در حال حاضر برای حل مشکلات باروری خود تحت درمان هورمونی هستید، بدانید که حرکات ورزشی یوگا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

انجام حرکات مختلف آن، می تواند عوارض جانبی ناشی از درمان هورمونی را در بدن این افراد به حداقل رسانده و شانس حامله شدن آن ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

یوگا برای افزایش قدرت باروری2

نکات مهم:

موضوع مهم آن است که باید آهسته آهسته شروع کرده و به فعالیت‌هایی مثل نفس گیری کاملا دقت داشت.

نکته‌ی دیگر آنکه برخی از انواع یوگا در محیط‌هایی که به طور مصنوعی گرم می‌شود انجام می‌گیرد که ممکن است بنا به صلاحدید پزشک لازم باشد تا پایان دوره‌ی بارداری از انجام آن صرف نظر کرد.