آنچه در این مقاله می خوانید

تمرینات یوگا و کاهش وزن


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «تمرینات یوگا و کاهش وزن» میپردازد.

تمرینات یوگا و کاهش وزن می تواند عنوان بسیار مناسبی برای افرادی باشد که علاوه بر علاقه به ورزش یوگا، سعی دارند وزن خود را نیز کاهش دهند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی ورزش یوگا پرداخته و ارتباط میان تمرینات یوگا و کاهش وزن را بیان نمائیم.

1 1

آنچه در این مقاله می خوانید

تمرینات یوگا و کاهش وزن

یوگا که امروزه به یکی از محبوب ترین ورزش های روح و جسم در سراسر جهان تبدیل شده است، می تواند ابزار بسیار موثری جهت کمک به کاهش وزن باشد. لازم به ذکر است که آگاهی به دست آمده از یک تمرین آرام یوگا قطعاً می تواند به کاهش وزن کمک نماید. بسیاری از کارشناسان و متخصصین معتقدند که یوگا با روش های مختلفی در جهت رسیدن به وزن ایده آل، عمل می کند. در این بخش قصد داریم تا به چند مورد از این راه ها نگاهی بیندازیم.

تمرکز حواس در یوگا و کاهش وزن

جنبه های ذهنی و معنوی یوگا بر افزایش سطح آگاهی ذهن تمرکز دارد که این امر می تواند موجب افزایش آگاهی فرد در سطوح مختلف شود؛ برای مثال می تواند فرد را از اینکه چگونه غذاهای مختلف بر ذهن، بدن و روح وی تأثیر می گذارد آگاه تر کند و افراد می توانند از طریق تمرینات یوگا ذهن‌آگاهی را توسعه داده در نتیجه بهتر می‌توانند در مقابل غذاهای ناسالم و غذا خوردن های بی موقع مقاومت کنند. همچنین این افراد می توانند با بدن خود هماهنگ‌تر شده و متوجه شوند که کاملاً سیر هستند. بنابراین تصور می شود که تمرینات یوگا و کاهش وزن رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

قبغ

کالری سوزی در تمرینات یوگا و کاهش وزن

بطور معمول یوگا را به عنوان یک ورزش هوازی در نظر نمی گیرند، اما انواع خاصی از یوگا وجود دارد که نسبت به سایر انواع آن فعالیت فیزیکی بیشتری دارند. سبک های فیزیکی ورزش یوگا به افراد کمک می کند بیشترین کالری را بسوزانند. برای مثال انجام تمرینات آشتانگا، وینیاسا و یوگای قدرت که نمونه هایی از انواع تمرینات فیزیکی ورزش یوگا هستند می توانند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. یا تمرینات وینیاسا و یوگای قدرتی معمولاً در سالن های خاص ارائه می شوند، افراد را تقریباً در تمام طول تمرین در حال حرکت نگه می دارد که همین امر موجب افزایش متابولیسم و کالری سوزی خواهد شد.

تعداد دفعات تمرینات یوگا برای کاهش وزن

بطور کلی برای کاهش وزن بهتر است تا جایی که ممکن است تمرینات یوگا را انجام داد. می توان حداقل 3 تا 5 بار در هفته به مدت حداقل 1 ساعت یک تمرین فیزیکی مناسب را انجام داد. برای روزهای دیگر می توان تمرینات آرام تر و ملایم تر را در نظر گرفت. افراد مبتدی می توانند ابتدا با یک تمرین 20 دقیقه ای شروع کرده و آرام آرام زمان آن را افزایش دهند. این کار می تواند  قدرت و انعطاف پذیری فرد را افزایش داده و از صدمات احتمالی جلوگیری نماید.

همچنین می توان تمرینات یوگا را با فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا ترکیب نمود تا فواید بیشتری برای قلب و عروق داشته باشد.

4

در پایان

قطعاً راه های مختلفی برای کاهش وزن در نیا وجود دارد، اما اینکه افراد بتوانند فرآیند کاهش وزن خود را از طریق روش های مناسب انجام دهند می تواند کاری دلنشین و بسیار موثر در افزایش سطح سلامتی آنان باشد. ما در این مقاله به بررسی مطلب تمرینات یوگا و کاهش وزن پرداختیم. یوگا در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش های سراسر دنیا است که می تواند علاوه بر فعالیت های فیزیکی، ذهن و آگاهی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.