آنچه در این مقاله می خوانید

فواید یوهمبین چیست؟


آسیابادی در این مقاله؛ به بررسی «فواید یوهمبین چیست؟» میپردازد.

یوهیمب نام یک درخت همیشه سبز است که در بخش های مرکزی و غربی آفریقا یافت می شود. پوست درخت یوهیمب حاوی ماده ای به نام یوهمبین است که کاربرد پزشکی دارد.

فواید یوهمبین چیست؟ 2

آنچه در این مقاله می خوانید

فواید یوهمبین چیست؟

عضله سازی برای ورزشکاران

همچنین توسط ورزشکاران برای عضله سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
بسیاری از بدنسازها گیاه یوهمبین را به عنوان مکمل استفاده می کنند اما ممکن است در همان زمان شروع مصرف، اثرات آن را مشاهده نکنید. در نتیجه باید تا چند هفته صبر داشته باشید تا پس از آن بتوانید نتایج آن را احساس کنید.
این دارو میتواند به همراه غذا یا بدون آن مصرف شود.در نتیجه نحوه ی مصرف آن به دلخواه افراد می باشد.

بهبود عملکرد ورزشی

برای افرادی که سخت تمرین می کنند بهبود عملکرد ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
اگرچه مکمل های زیادی برای بهبود این شرایط وجود دارد اما یوهمبین هم می تواند شما را در رسیدن به چنین امری یاری کند. این ماده حجم عضلات تان را بیشتر می کند و جلوی خستگی ناشی از ورزش های طولانی را هم می گیرد.
علاوه بر این، یوهمبین انرژی را تقویت می کند تا از عملکرد ورزشکار پشتیبانی کند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که آن را به مقدار معین مصرف می کنید.

فواید یوهمبین چیست؟4

چربی سوزی

این دارو با مسدود ساختن گیرنده‌های آدرنرژیک آلفا دو، در زمینه‌ی سوزاندن چربی‌ها مؤثر عمل می‌کند.

این گیرنده‌ها باعث می‌شوند تا آدرنالین اثرات خود را متوقف کند. یکی از این اثرات، کمک‌کردن به سوزاندن چربی‌ها برای تأمین سوخت بدن است.
ازآنجایی‌که یوهمبین، گیرنده‌های نام‌برده را مسدود می‌کند، اثرات آدرنالین بادوام‌تر و تجزیه‌ی چربی‌ها برای تولید سوخت بیشتر می‌شود.

افزایش فشار خون

داروی گیاهی یوهمبین، ممکن است باعث افزایش فشار خون در افراد شود. در نتیجه افرادی که از فشار خون پایین رنج می برند و دچار سر گیجه هستند می توانند با مصرف این دارو مشکلات خود را رفع کنند.

رفع اختلالات جنسی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماده قادر است جریان خون به اندام های جنسی را افزایش دهد.
یوهمبین می تواند در طول مکانیسم های مختلفی که در بدن انجام می دهد اثر گشادکنندگی عروق را داشته باشد و جریان خون به آلت تناسلی را تا حد زیادی افزایش  دهد. برای افرادی که از اختلالات جنسی ناشی از مشکلات مختلف همچون افسردگی و بیماری هایی مثل دیابت رنج می برند یوهمبین.

فواید یوهمبین چیست؟ 6

بهبود افسردگی

 یکی از مزیت های مهم این دارو، رفع نشانه های افسردگی می باشد.
کمبود دوپامین ممکن است منجر به نوسانات خلقی، خستگی، بی انگیزگی و حتی افسردگی شود. از همین رو یوهمبین، این توانایی را دارد که سطح دوپامین را افزایش دهد و درنتیجه به رفع علائم افسردگی کمک کند.
طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که مصرف داروی یوهمبین در کنار دارو های ضد افسردگی نتایج آن را افزایش خواهد داد.

افزایش هوشیاری و بازدهی

مصرف آن آدرنالین بدن را افزایش می دهد.
همین امر باعث می شود که افراد احساس خستگی کمتری کنند و بتوانند راحت تر فعالیت های خود را انجام دهند.همچنین این دارو میزان هوشیاری را نیز زیاد می کند.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای مصرف یوهمبین

فواید یوهمبین چیست؟1

بارداری و شیردهی

یوهمبین در دوران بارداری ممکن است رحم را تحت تاثیر قرار دهد و حاملگی را به خطر بیاندازد. همچنین ممکن است کودک متولد نشده را مسموم کند. اگر در حال بارداری یا شیردهی هستید مصرف نکنید.

مشکلات پروستات

یوهمبین می تواند علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات  (BPH) را وخیم تر کند پس بهتر است با احتیاط آنرا مصرف کنید.

فشار خون بالا

همانطور که پیش تر ذکر شد میزان کمی از آن، می تواند فشار خون را افزایش دهد.درنتیجه استفاده از آن برای بیماران مبتلا به فشار خون میتواند بسیار خطرناک باشد.